همشهری آنلاین: از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو هزینه هلندی‌ها برای خریدن دوچرخه در سال ۲۰۱۸، بیش از ۸۲۰ میلیون یوروی آن به جیب سازندگان دوچرخه‌های برقی رفت.

دوچرخه برقي در هلند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هلند کشور شماره یک و بهشت دوچرخه‌سوارهاست و با اینکه فقط ۱۷ میلیون نفر جمعیت دارد، ۲۲.۵ میلیون دستگاه دوچرخه در خیابان‌های آن رفت و آمد می‌کنند. سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون دستگاه دوچرخه در هلند فروخته شد که نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود شش درصد بیشتر بود.

نکته مهم در این میان، علاقه شهروندان هلندی به خریدن دوچرخه‌های برقی است که گران‌تر از دوچرخه‌های معمولی هستند. سال گذشته از درآمد ۱.۲ میلیارد یورویی شرکت‌های دوچرخه‌سازی، سهم برقی‌ها ۸۲۳ میلیون یورو و حدود دو برابر معمولی‌ها بود. ضمن اینکه برای نخستین بار در تاریخ هلند هزینه خریدن دوچرخه از مرز یک میلیارد یورو فراتر رفت و این اولین بار بود که ارزش فروش دوچرخه‌های برقی از معمولی‌ها پیشی گرفت.

فروش ۴۰۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه دوچرخه برقی به معنی افزایش ۴۰ درصدی استقبال مردم از این دوچرخه‌ها نسبت به سال ۲۰۱۷ است و با توجه به گران‌تر بودن برقی‌ها، میانگین ارزش هر دوچرخه با ۲۰۰ یورو افزایش به ۱۲۰۷ یورو رسید. میانگین قیمت دوچرخه در سال ۲۰۱۱ فقط ۷۳۴ یورو بود. از سوی دیگر، ارزش هر دستگاه دوچرخه برقی در هلند بیش از دو هزار یورو و ارزش دوچرخه‌های عادی حدود هزار یورو است.

وقتی نوبت به دوچرخه و دوچرخه‌سواری می‌رسد، شهروندان هلندی به کیفیت بیش از قیمت و هزینه اهمیت می‌دهند. در بازار این شرکت دوچرخه‌های برقی ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورویی تولید جنوب‌شرق آسیا هم هست اما آنها معمولا سراغ دوچرخه‌های باکیفیت‌تر می‌روند و حدود دو هزار یورو برای خریدن آن هزینه می‌کنند. گفته می‌شود آب و هوای خوب تابستان امسال از جمله دلایل گرایش بیشتر مردم به دوچرخه و رونق بازار این وسیله بوده است.

پیش‌تر استفاده از دوچرخه‌های برقی بیشتر میان سالمندان رایج بود اما انتظار می‌رود بین ۱۰ تا ۱۵ سال آینده استفاده از این گونه دوچرخه بین همه مردم فراگیر شود. ۶۰ درصد جمعیت شاغل هلند در ۱۵ کیلومتری محل کار خود زندگی می‌کنند؛ فاصله‌ای بسیار مناسب برای رفتن و آمدن با دوچرخه. در آینده نزدیک هر دوچرخه به یک موتور برقی تجهیز می‌شود تا کار دوچرخه‌سواران راحت‌تر از گذشته شود.

کد خبر 433326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha