همشهری آنلاین: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: برای دادن اطلاعاتی که به بازداشت «حمزه پسر بن لادن» سرکرده پیشین القاعده منجر شود، یک میلیون دلار پاداش می‌دهد.

حمزه بن لادن

به گزارش ایرنا، برنامه «پاداش برای استقرار عدالت»، وابسته به دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه امریکا با اعلام این خبر، عکس پسر سرکرده پیشین القاعده را در تارنمای خود قرار داده است.

براساس گزارش تارنمای این دفتر، وزارت خزانه داری آمریکا، به فردی که هرگونه اطلاعاتی به واشنگتن بدهد و این مساله موجب بازداشت حمزه بن لادن شود، یک میلیون دلار پاداش می دهد.

آمریکا اعلام کرد: حمزه که با انتشار پیام های صوتی و تصویری در اینترنت از طرفداران خود می خواهد که علیه آمریکا و متحدان غربی اش دست به حملات بزنند، برای رهبری آینده گروه القاعده آماده می شود.

وی آمریکا را تهدید کرده است که برای انتقام خون پدرش که ماه می ۲۰۱۱(اردیبهشت/ خرداد ۱۳۹۰) کشته شد، به ایالات متحده حمله خواهد کرد.

حمزه متولد سال ۱۹۸۹ با تابعیت عربستانی و شوهر دختر «محمد عطا» رباینده اصلی و مغز متفکرحملات به برج دوقلوی مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ ازدواج کرده است.

براساس نامه بن لادن که از ساختمان «ابیت آباد» پاکستان، جایی که در آن کشته شد، بدست آمده است، بنیانگذار القاعده، پسرش را برای جایگزینی خودش و رهبری این گروه آماده می کرده است.

القاعده در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد. این گروه در ابتدا برای تأمین بودجه، استخدام، حمل و نقل، و آموزش جنگجویان برای مقاومت گروه های افغانستانی در برابر اتحاد جماهیر شوروی سابق، به آنها کمک می کرد.

دوم ماه مه ۲۰۱۱ میلادی (دوازدهم اردیبهشت ۱۳۹۰) تکاوران نیروی دریایی آمریکا با استفاده از بالگردهای توپدار به محل اقامت بن لادن در شهر ابیت آباد در ایالت ˈخیبر پختونخوا ˈ واقع در شمال غربی اسلام آباد

پایتخت پاکستان یورش بردند که در جریان این تهاجم، بن لادن به همراه تنی چند از محافظان خود به قتل رسید و گفته شده که جسد او از پاکستان خارج و به دریا افکنده شده است.

آمریکا بن لادن را عامل انفجار برج های دوقلو و گسترش ناامنی دانسته و مدعی بود که با قتل بن لادن، برای تامین امنیت قدم جدی برخواهد داشت.

کد خبر 433265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha