همشهری آنلاین: آندره پره‌وین موسقیدان، رهبر ارکستر و آهنگساز برنده 4 جایزه اسکار و 10 گرمی در سن 89 سالگی درگذشت.

آندره پره‌وین

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «آندره پره‌وین» آلمانی-آمریکایی به عنوان یکی از درخشان‌ترین موسیقیدانان معاصر از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۹ رهبر ارکستر سمفونی لندن بود و به همواره به عنوان یکی پیانیست فوق‌العاده شناخته می‌شد.

«پره‌وین » در برلین متولد شد و با شروع جنگ جهانی دوم همراه با خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد و وی از دهه ۱۹۴۰ میلادی فعالیت خود را به عنوان تنظیم کننده موسیقی فیلم در هالیوود آغاز کرد.

وی در دوران فعالیت هنری خود در مجموع ۱۳ بار نامزد جایزه اسکار شد و چهار چهار جایزه اسکار در شاخه بهترین موسیقی متن را برای فیلم‌های «ژی ژی» (۱۹۵۸)، «پورگی و بس» (۱۹۵۹)، «ایرمای زیبا» (۱۹۶۳) و «بانوی زیبای من» (۱۹۶۳) کسب کرد.

«پره‌وین» در سال ۱۹۹۸ به سبب همکاری با موسیقی کلاسیک و اپرا در آمریکا از طرف مرکز کندی مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۱۹۹۶ از امپراتوری بریتانیا نشان شوالیه دریافت کرد و ما به دلیل اینکه تابع امپراتوری بریتانیا نبود، ملقب به «سِر آندره پره‌وین» نشد.

وی ۱۰ جایزه گرمی به عنوان مهم‌ترین جایزه موسیقی جهان را نیز در شاخه‌های متنوع کسب کرده است و در سال ۲۰۱۰ جایزه یک عمر دستاورد هنری این جوایز را نیز دریافت کرد.

کد خبر 433235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha