پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر حفظ نباتات هرمزگان گفت: هم زمان با هجوم دسته های ملخ صحرایی به منطقه «مازاوی» بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.

کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب

به گزارش مهر، حمید دولتی گفت: هم زمان با هجوم دسته های ملخ صحرایی به مناطق «مازاوی» بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.

دولتی تصریح کرد: عملیات سمپاشی در ۲۴ ساعت اولیه و همزمان با ورود دستجات ملخ به منطقه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰۰هکتار از اراضی آلوده به ملخ در مدت کمتر از ۳ روز پاکسازی شد و در حال حاضر نیز ردیابی و پایش منطقه به منظور اعلام نتیجه و پاکسازی کامل سمپاشی درحال انجام است.

مدیرحفظ نباتات اظهار کرد: کنترل آفات در ابتدای ورود به اراضی استان موجب شد با حداقل خسارت جلو پیشروی آن ها و ورود به مناطق بالادست گرفته شود.

دولتی تصریح کرد: با ورود ملخ های صحرایی به منطقه "کنارجو" در شهرستان سیریک و همچنین آلوده شدن مناطقی از شهرستان بندرعباس در بخش شمیل عملیات پاکسازی آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات هرمزگان بیان داشت: تیم های پایش و ردیابی در حال بررسی منطقه هستند و در صورت لزوم تیم های عملیاتی را جهت مبارزه با ملخ ها و جلوگیری از بروز خسارت اعزام می کنند.

وی اضافه کرد: عملیات سمپاشی در تمام مناطق آلوده استان تا زمان نابودی کامل دسته های ملخ انجام می پذیرد.

کد خبر 433199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha