مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: تهران این هفته میزبان چند سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت درساخت طرح‌های شهری خواهد بود و از این اتفاق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت شهردار تهران در اجلاس داووس نام‌برده می‌شود.

شهردار تهران در اجلاس داووس تلاش‌های فراوانی کرد تا خارجی‌ها را متقاعد سازد که می‌توانند در تهران فرصت‌های اقتصادی پایداری را برای سرمایه‌گذاری بیابند و از ظرفیت‌های قانونی بزرگ در ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

درشرایطی که عنوان امسال نشست ویژه شهرداران جهان در اجلاس داووس، «شهرهای سامان یافته و چابک» بود قالیباف موفق شد تا از طریق جلب مشارکت سرمایه‌گذاران بین‌المللی، برای بهبود زندگی شهروندان تهرانی قدم‌هایی بردارد.

در هفته جاری 2 تا 3‌شرکت خارجی باورود به تهران تفاهم نامه‌هایی تا سقف 4 میلیارد دلار به امضا خواهند رساند تا شهرداری تهران را در اجرای طرح‌های عمران شهری یاری رسانند.

این طرح‌ها شامل ساخت هتل‌ها، مراکز کارآفرینی، مراکزتولیدی، مراکز خرید، بازارهای بزرگ و نوسازی بناهای قدیمی شهر 10 میلیون نفری تهران است به گفته قالیباف، هم اکنون بحث مکان‌یابی برای ساخت سه شهربازی در شهر آفتاب، غرب و شرق تهران صورت گرفته و مطالعاتی در این زمینه انجام شده است، اما تأیید نهایی مکان اجرای این طرح به‌نظر سرمایه‌گذار خارجی بستگی دارد.

قالیباف معتقد است، تحقیقاً جای شهربازی که مردم از صبح تا شب در آن بدون کسالت تفریح کنند در شهر تهران خالی است و سرمایه‌گذاری بزرگی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

قالیباف مشارکت بخش خصوصی را باعث بهبود خدمات شهری در تهران می‌داند.

کد خبر 43314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز