همشهری آنلاین: کاردینال جورج پل از بلندپایه‌ترین مقامات کلیسای کاتولیک و از نزدیک‌ترین چهره‌ها به پاپ فرانسیس که در ارتباط با جرایم جنسی گناهکار شناخته شده بود بر پایه حکم دادگاه ملبورن در استرالیا بازداشت شد.

کاردینال جورج پل

به گزارش دویچه وله، کاردینال جورج پل از بلندپایه ترین چهره‌های کلیسای کاتولیک است که در ارتباط با جرایم جنسی محکوم می‌شود.

پتر کید که ریاست دادگاه رسیدگی به اتهامات کاردینال را بر عهده داشت از تخفیف مجازات این چهره مذهبی به دلیل کهولت یا وضعیت سلامتی، خودداری کرد. پیش از این وکلای جورج پل درخواست آزادی کاردینال در ازای وثیقه را پس گرفته بودند. بر پایه اطلاعات دادستانی، این مقام بلندپایه‌ی کلیسای کاتولیک و خزانه‌دار پیشین واتیکان را تا ۵۰ سال حبس تهدید می‌کند.

بنا بر گزارش‌ها میزان مجازات جورج پل روز ۱۳ مارس اعلام خواهد شد.

دادگاهی در ملبورن استرالیا در ماه دسامبر پل را به دلیل آزار جنسی دو پسر سیزده ساله در کلیسای جامع ملبورن در اواسط دهه ۹۰ میلادی گناهکار شناخت.

جورج پل بلندپایه‌ترین مقام کلیسای کاتولیک است که به دلیل آزارجنسی کودکان گناهکار شناخته می‌شود. حکم دادگاه که چند ماه پیش صادر شده بود تا روز سه شنبه (۲۶ فوریه) مسکوت نگه داشته شد. جورج پل همه اتهام‌ها را رد می‌کند و وکلای او در مورد حکم کاردینال درخواست تجدید نظر کرده‌اند.

  • نشانه‌ای از پشیمانی دیده نمی‌شد

در یکی از جلسه‌های دادگاه در روز چهارشنبه دادستان مارک گیبسون، جورج پل را متهم کرد که نشانه‌ای از "پشیمانی" از کرده کاردینال در او نمی‌بیند. دادستان در این دادگاه گفت: «او مسوولیت اعمال خود را به عهده نگرفته است.»

پتر کید، قاضی‌ای که ریاست دادگاه را به عهده داشت، از "جرمی بی‌شرمانه" و "بی‌احساسی" جورج پل سخن گفت. به گفته‌ی این قاضی «کاردینال از اعتماد دو جوان آسیب‌پذیر سوءاستفاده کرده است؛ جوانانی که به کلیسای کاتولیک اعتماد کرده بودند».

محکومیت جورج پول ضربه‌ای سنگین به کلیسای کاتولیک است که با چندین مورد رسوایی سوءاستفاده جنسی دست به گریبان است.

کاردینال جورج پل برای مدتی طولانی یکی از پرنفوذترین مقامات کلیسای کاتولیک بود. او از سال ۲۰۰۳ عضو مجمع کاردینال‌ها بود که یکی از وظایف آنها تعیین پاپ است. سال ۲۰۱۴ پاپ فرانسیس او را به عنوان رئیس خزانه‌داری واتیکان انتخاب کرد و به این ترتیب جورج پل تا جایگاه سومین مقام مهم واتیکان ارتقا یافت.

سخنگوی واتیکان در شامگاه سه‌شنبه ۲۶ فوریه اعلام کرد که جورج پل دیگر ریاست خزانه‌داری را برعهده ندارد.

کد خبر 433133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha