همشهری آنلاین: عضو هیأت رئیسه پارلمان گفت: مجلس شورای اسلامی نسبت به استعفای ظریف موضع بگیرد.

مجلس

به گزارش فارس، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل سوم و ۱۳۵ قانون اساسی، اظهار داشت: مخالفان از استعفای ظریف ذوق مرگ نشوند، هنوز استعفای پذیرفته نشده است و آقای روحانی شهامت داشته باشد و ظرف ۲۴ ساعت این استعفا را با کمال قاطعیت رد کند.

وی خطاب به لاریجانی گفت: قبل از اینکه جلسه علنی شروع شود درخواست کردیم در جلسه غیر علنی این موضوع رسیدگی شود و دوستان در جلسه شرکت کنند و دلایل را مطرح کنند شما فرمودید چون دلایل این استعفا هنوز برای ما روشن نیست، لذا اول بررسی شود و بعد در صحن علنی مجلس بررسی شود.

رحیمی تصریح کرد: مخالفان دولت هم اکنون به گونه ای صحبت می کنند که انگار ظریف از مجلس رای اعتماد نگرفته است و رای مثبت در هنگام بررسی سوالات نداده اند، همان نسبت که اسم آقای خاتمی در تاریخ سیاسی ماندگار شد اسم آقای ظریف هم در تاریخ سیاسی کشور ماندگار خواهد شد، مخالفان ذوق مرگ نشوند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین خطاب به لاریجانی گفت: از شما خواهش می کنم اعلام موضع کنید و مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسئله مهم کشور موضع بگیرید.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار، گفت: شما عضو هیأت رئیسه مجلس هستید، اینکه آقای ظریف استعفا دادند و در مورد آن نظر می دهند بحث دیگری است، الان چه چیزی خلاف قانون اساسی رخ داده که اخطار دادید؟ شما که باید رعایت کنید.

پس این تذکر، حسینعلی حاجی دلیگانی، نصرالله پژمان فر، محمد دهقان، از اعضای فراکسیون ولایی به جایگاه هیات رییسه رفتند و به علی لاریجانی نسبت به تذکر رحیمی اعتراض کردند.

کد خبر 432949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha