دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان تغذیه و سلامت می‌گویند که رژیم غذایی سرشار از پروتئین و میزان کالری پایین برای افراد میانسالی که قصد کاهش وزن دارند بهترین گزینه است.

بهترين رژيم غذايي براي ميانسالي

به گزارش ایسنا، در یک مطالعه جدید آمده‌ است که رژیم غذایی غنی از پروتئین و حاوی میزان کمی از کالری به میانسالانِ مبتلا به چاقی که قصد کاهش وزن دارند کمک می‌کند تا در کنار حفظ حجم عضلانی و بهبود تراکم استخوانی، وزن اضافی خود را کاهش دهند.

اغلب میانسالانی که به دنبال کاهش وزن هستند تراکم استخوانی و حجم عضلانی خود را از دست می‌دهند. این از دست دادن غیرارادی توده ماهیچه‌ای و عضلانی موجب می‌شود افراد میانسال دچار مشکلات حرکتی شده و حتی احتمال آسیب‌دیدگی را در آنان افزایش می‌دهد.

متخصصان آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که رژیم غذایی حاوی میزان پروتئین بالا و کالری پایین به این گروه سنی کمک می‌کند تا از این مشکل در امان باشند.

در این بررسی ۹۶ فرد بالای ۶۵ سال انتخاب و به دو گروه تقسیم‌ شدند. گروه نخست برای مدت شش ماه وعده‌های غذایی حاوی پروتئین بالا و کالری کم دریافت کرده و گروه دیگر میزان پروتئین پایین‌تری دریافت کردند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان مشاهده کردند گروه نخست بیشترین میزان کاهش وزن را تجربه کرده درحالیکه حجم عضلانی خود را از دست ندادند. همچنین کاهش وزن آنان در نواحی شکم و باسن بوده که خطر ابتلا به برخی انواع بیماری‌ها از جمله دیابت و سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهد.

کد خبر 432853
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha