همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: بازآفرینی طبقه فوقانی تونل راه آهن تهران – تبریز کار بسیار بزرگ و مهمی است که اگر به مرحله اجرا برسد، قطعا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرداری تهران در سال های اخیر خواهد بود.

نشست طراحي طبقه فوقاني راه‌آهن تهران تبريز

نشست مشترک مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۸ و برخی شورایاران مناطق ۱۷ و ۱۸ با موضوعیت نقد و بررسی، مسابقه بازآفرینی محور شهری (طراحی طبقه فوقانی تونل راه آهن تهران - تبریز) به میزبانی شهرداری منطقه ۱۸ برگزار شد.

 به گزارش شهرنوشت  به نقل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در ابتدای این نشست، سیدمحمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ اظهار داشت: طرح بازآفرینی طبقه فوقانی خط راه آهن تهران – تبریز یک پروژه فراملی است که دو برنامه در قالب طرح های کوتاه و بلندمدت در نظر گرفته شده است.در برنامه کوتاه مدت، عملیات هایی چون شن پاشی، تامین نور، ایجاد محل عبور و مرور و مسیرهای پیاده روی و فضای سبز در دستور کار قرار گرفت و بر اساس توان و پتانسیل های موجود منطقه و با انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه، اقدام‌هایی انجام شد.

او افزود: در برنامه درازمدت این طرح نیز سازمان نوسازی شهرداری تهران کار علمی بسیار خوب و دقیقی انجام داد که شایسته تقدیر است و خوشبختانه فرآیندهای مربوط به آن با سرعت بسیار خوبی انجام شد. ما نیز در اجرای این طرح کاملا تابع نظرات کارشناسی هستیم و امیدواریم که بتوانیم قدم کوچکی در اجرایی شدن این طرح فراملی برداریم.

فیاض در خصوص برگزاری مسابقه بازآفرینی محور شهری گفت: با فراخوانی که از سوی سازمان نوسازی شهر تهران انجام شد، ایده‌های زیادی در قالب طرح‌های مختلف ارائه شد که قطعا برای هرچه بهتر اجراشدن این محور به ما کمک خواهد کرد.

در ادامه این نشست حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران با اشاره به تاکید شهردار تهران بر اهمیت طراحی و اجرای طبقه فوقانی خط راه آهن تهران – تبریز گفت: آقای حناچی بر این باورند که فرصت هایی به مانند طرح بازآفرینی طبقه فوقانی خط راه آهن تهران – تبریز چندان تکرار شدنی نیستند و باید از چنین فرصت‌های بی‌نظیر، برای بازسازی، ساماندهی و توسعه فضاهای شهری نهایت استفاده را برد.

او افزود: در سایر کشورها نیز چنین پروژه هایی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و با توجه به همین اهمیت، ما فکر کردیم که حق طبیعی همه افراد اعم از کارشناس حرفه‌ای و حتی افراد غیر کارشناس است در خصوص این طرح، نظر و ایده بدهند.

علی‌اکبری گفت: بازآفرینی طبقه فوقانی تونل راه آهن تهران – تبریز در سال آینده دارای ردیف بودجه است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص برگزاری مسابقه بازآفرینی محور شهری گفت: خوشبختانه این مسابقه با کیفیت بسیاری بالایی و در سطح بین المللی برگزار شد و ۱۲ طرح و ایده خارجی به دست ما رسید که از بین آن ها سه اثر در بین ۱۵ اثر برتر نهایی قرار گرفتند. مسابقه بازآفرینی محور شهری در ۲ مرحله طراحی شد که در مرحله نخست ایده های کلی و در مرحله دوم طرح های جامع ۳ بعدی قابل ارائه هست.

علی اکبری ادامه داد: با نظر هیات داوران و با کسب اجازه از شهردار تهران، این مسابقه تا پایان فروردین ۹۸ تمدید شده و قرار است ۳ اردیبهشت ماه سال آینده، طرح برتر و نهایی معرفی شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص اجرای این طرح گفت: قرار نیست تمامی ۵۰ هکتار مساحت موجود منطقه، تحت بارگذاری ساختمانی قرار بگیرد. بلکه هدف اصلی ساماندهی و مناسب سازی فضای شهری بالای خط راه‌آهن خواهد بود که در اختیار مردم منطقه و شهر تهران خواهد بود. قطعا کمبود فضای باز شهری در جنوب تهران احساس می شود و با اجرای این طرح، فضای باز شهری مناسبی در اختیار شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ قرار خواهد گرفت.

او افزود: البته نباید این نکته مهم و اساسی را فراموش کرد که هر فضای باز شهری با فعالیت، زنده خواهد بود و اگر طرح و برنامه ای برای زنده بودن ۲۴ ساعته این فضاها وجود نداشه باشد، شاهد برخی مشکلات امروزی خواهیم بود. قطعا فضاهای باز شهری باید در طول ۲۴ ساعت شبانه روز و برای تمامی اقشار و افراد جامعه اعم از مرد و زن و پیر و جوان قابل استفاده باشد.

گفتنی است در جریان این نشست برخی شورایاران مناطق ۱۷ و ۱۸ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص اجرای طرح بازآفرینی طبقه فوقانی خط راه آهن تهران – تبریز و برگزاری مسابقه بازآفرینی محور شهری مطرح کردند.

کد خبر 432622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha