چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک قلاده سگ ۱۲ ساله از نژاد آکیتا ۱۰۱ روز پس از گم کردن خانواده‌ای که در حال فرار از آتش‌سوزی کالیفرنیا بودند، پیش آنها بازگشت.

سگ آكيتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کینگستن سوار بر وانت خانواده بایخوس در راه خروج از شهر پارادیس بود که ناگهان از خودرو بیرون پرید و دیگر هرگز بازنگشت. با این حال، اعضای خانواده بایخوس نومید نشدند و در این مدت‌ها با پخش کردن تراکت و تماس گرفتن با پناهگاه‌های حیات وحش دنبال سگ خود گشتند.

گابریل بایخوس که صاحب کینگستن است، می‌گوید: «وقتی روز دوشنبه حیوان را دیدم، بی‌اختیار اشکم سرازیر شد. من به او افتخار می‌کنم و نمی‌توانم ماجرا را باور کنم. کینگستن یک بازمانده واقعی است.» مالیا، دختر خانواده بایخوس هم با اشاره به اینکه همواره به پیدا شدن سگ امیدوار بوده، چنین می‌گوید: «هر شب از پدرم درباره سگ می‌پرسیدم و از او می‌خواستم که خودمان برویم و دنبال حیوان بگردیم.»

یک داوطلب نجات حیوان‌ها که کینگستن را به دام انداخته بود، روز یکشنبه با خانه بایخوس تماس گرفت و ماجرا را شرح داد. بن لیپ که عضو گروه نجات حیوان‌های بازمانده از آتش‌سوزی کالیفرنیاست، تصویر کینگستن را در دوربین‌ها دیده و برای گرفتن او یک دام بزرگ تدارک دیده بود. پس از انتقال سگ گمشده به پناهگاه، آنها با صاحبان آگهی تماس گرفتند و خبر پیدا شدن سگ را به خانواده بایخوس دادند.

بایخوس‌ها معتقدند کینگستن در ۱۰۱ روز گذشته با شکار کردن و خوردن راسوی آمریکایی زنده مانده است. آنها وقتی سگ خود را پس از حدود سه ماه دوباره دیدند، متوجه بوی بسیار بد بدن او شدند؛ بویی که فقط از اسکانک‌ها یا همان راسوهای آمریکایی به مشام می‌رسد.

شهر پارادایس در کالیفرنیای شمالی از هشتم نوامبر ۲۰۱۸ گرفتار یک آتش‌سوزی بسیار گسترده شد که به مرگ ۸۵ نفر و ویران شدن ۱۵ هزار خانه انجامید. تا امروز بیش از ۲۰۰ حیوان خانگی در مناطق حاشیه‌ای پارادایس به دام افتاده و نزد صاحبان خود بازگردانده شده‌اند.

کد خبر 432335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha