همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: در ماه اسفند آمار مراجعه اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد.

اهداي خون

به گزارش  مهر، علی اکبر پورفتح اله، در پیامی اوقات خوشی را برای روزهای پایان سال هموطنان آرزو کرد و افزود: این روزها که شما هموطنان عزیز سرگرم تدارک و استقبال از سال جدید می‌باشند ترافیک، سنت خانه تکانی، خرید عید و تدارک سال جدید اولویت اهدای خون را به تعویق می‌اندازد در حالیکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و عمر فرآورده‌های خونی کوتاه و این سازمان همیشه چشم به راه همراهی اهداکنندگان خون است.

وی تاکید کرد: اسفند ماه مصرف خون و فرآورده‌های آن را هم افزایش می‌دهد زیرا عزیزان تالاسمی که مصرف کنندگان دائمی خون هستند تمایل دارند که تزریق خون منظم خود را قبل از روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز انجام دهند.

پور فتح اله افزود: تعداد اعمال جراحی در این ماه افزایش می‌یابد وهفته آخر اسفند ماه که به تعطیلات ختم می‌شود، بیماران تحت عمل جراحی، باید در بیمارستان پایدار و ترخیص شوند.

وی ادامه داد: پایان اسفند ماه آغاز سفرهای نوروزی است که در کشور ما بیشتر با خودرو صورت می‌گیرد و حجم تصادفات نیاز به خون را افزایش می‌دهد و سازمان مجبور به افزایش ذخیره خون و فرآورده‌های آن قبل از پایان سال است تا نوروزی بدون دغدغه را برای هموطنان به ارمغان آورد.

پورفتح اله با اشاره به اهدا کنندگان خون به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ این سازمان گفت:  نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از هموطنانی که متفاوت و ایثارگر هستند، سالانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون اهدا می‌کنند و امید وارم که این اسفند ماه هم به یاری بیماران بشتابند و پیشاپیش، قدوم پر برکت ایشان را در مراکز انتقال خون گرامی می‌داریم واز ایشان و سایر مردم عزیز کشورمان برای حضور همه روزه در مراکز انتقال خون طی ماه اسفند دعوت می‌کنم.

وی تاکید کرد: همکارانم در سراسر کشور چون سالهای اخیر سنت چهارشنبه سوری را با شعار «سرخی من از تو» در چهارشنبه آخرین هفته سال در مراکز انتقال خون به انتظار هموطنان خواهند بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: حضور در مراکز انتقال خون و فرهنگ سازی اهدای خون و گسترش آن در خانواده‌ها در این مناسبت فرهنگی فرخنده می‌تواند سبب افزایش ذخیره خون و فرآورده‌های آن در پایان سال شود.

کد خبر 432266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha