همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: عرضه گوشت مرغ گرم به قیمت تنظیم بازاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه خواهد یافت.

مرغ

به گزارش ایرنا، حمید ورناصری با تشریح برنامه‌های این شرکت برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی افزود: گوشت گوساله منجمد نیز برای گروه‌های هدف در نظر گرفته شده است که به زودی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بین این گروه‌ها که شامل کارگران، کارمندان دولت و تعدادی دیگر توزیع خواهد شد.

ورناصری با تاکید بر اینکه واردات گوشت منجمد برزیلی متوقف نشده است، یادآور شد: تعریف شبکه‌های توزیع جزو اختیارات ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ بر این اساس وزارت صنعت موظف شد گروه‌های هدف را برای توزیع این محصول تعریف کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در عین حال از تداوم روند توزیع گوشت از سایر راه‌ها از جمله به صورت اینترنتی خبر داد و گفت: هرچه میزان توزیع از این روش بسیار ناچیز است اما این در کنار سایر شبکه‌های توزیع مطرح بوده و تداوم خواهد یافت.

وی از توزیع روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن گوشت خبر داد و افزود: گوشت منجمد گوساله نیز در اختیار گروه‌های هدف قرار خواهد گرفت.

ورناصری با تاکید بر اینکه گوشت تازه گوسفندی نیز در شبکه توزیع وجود دارد اظهار داشت: تنها گوشت گوساله منجمد به گروه‌های هدف توزیع می‌شود.

  • گرانی قیمت مرغ ناشی از کمبود نهاده نیست

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گرانی قیمت مرغ ناشی از کمبود نهاده ها را رد کرد و گفت: هیچ کمبودی در بازار نهاده‌ها نیست و کالا به اندازه کافی در کشور ذخیره سازی شده است.

به گفته وی، یکی از علل افزایش قیمت مرغ، نبود نقدینگی در دست تولید کننده است بنابراین ناگزیر برای تامین نقد ینگی به دلال و واسطه مراجعه کرده و آنها نیز با لحاظ کردن سودهای خود، محصول را عرضه می‌کنند که این رویه بر قیمت نهایی اثر گذار است.

ورناصری ادامه داد: سودجویی دلال‌ها و کمبود نقدینگی تولید کننده از عواملی است که سبب شده قیمت‌ها با افزایش مواجه شوند.

کد خبر 432252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha