همشهری آنلاین: پس از آنکه نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، لهستان را به دخالت در کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم متهم کردند، وزارت خارجه لهستان اعلام کرد علاوه بر منتفی شدن سفر نخست وزیر این کشور به تل آویو، لغو سفر وزیر خارجه خود را هم بررسی می‌کند.

نخست وزیر اسرائیل (راست) در کنار همتای لهستانی‌اش در حاشیه نشست ورشو

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه لهستان در بیانیه ای اعلام کرد : پس از اظهارات وزیر خارجه اسرائیل، ورشو به دنبال لغو سفر وزیر خارجه خود به سرزمین های اشغالی است.

اختلاف میان رژیم صهیونیستی و لهستان هفته پیش و بعد از آن آغاز شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو، لهستان را شریک نازی ها در قتل یهودیان در طول جنگ جهانی دوم معرفی کرد اما اظهارات مشابه 'اسراییل کاتص' وزیر خارجه جدید این رژیم که به نوعی تکرار سخنان نتانیاهو بود هم به این اختلاف دامن زد و آن را تشدید کرد.

' اسراییل کاتص' وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی با حضور در شبکه خبری i۲۴ رژیم به نقل از 'اسحاق شامیر' نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: لهستانی ها یهودی ستیزی را از شیر مادرشان گرفته اند.

سفیر لهستان در سرزمین های اشغالی امروز در حساب توئیتر خود به کاتص انتقاد کرد و نوشت: واقعا عجیب است، وزیر امور خارجه ای که به تازگی انتخاب شده چنین اظهارات نژادپرستانه و شرم آوری را نقل می کند.

پیش از این نیز لهستان سفر 'ماتئوس موراویکی' نخست وزیر خود به سرزمین های اشغالی را برای شرکت در اجلاس چهارجانبه ویشه گراد با حضور لهستان، چک، اسلواکی و مجارستان لغو کرد.

صهیونیست ها می گویند که آلمان نازی ۶ میلیون یهودی را در جریان حادثه هولوکاست به قتل رسانده که سه میلیون از این آنان شهروند لهستان بوده اند.

این روایت صهیونیست ها از هولوکاست با تشکیک محققین و مورخین مشهوری مانند روژه گارودی فیلسوف فرانسوی، دیوید اورینگ تاریخ نویس انگلیسی، جورج تایل محقق فرانسوی، رابرت فوریسون استاد دانشگاه لیون فرانسه و بسیاری دیگر از محققین و پژوهشگران جهان روبرو شده است.

کد خبر 432150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha