همشهری آنلاین: موزه هنر متروپولیتن نیویورک اعلام کرد: اثر باستانی ارزشمند مصری را پس از آنکه متوجه شد در سال ۲۰۱۱ ربوده شده به مصر برمی‌گرداند.

مترو پوليتن

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، موزه هنر متروپولیتن نیویورک روز جمعه اعلام کرد دادستان ناحیه‌ای منهتن شواهدی مبنی بر تاریخچه مالکیت نادرست تابوت طلایی مصری کشف کرده است.

این موزه تابوت طلایی را از یک دلال هنری پاریسی در سال ۲۰۱۷ خریداری کرده بود و تا همین هفته این تابوت به نمایش گذاشته می‌شد.

مأموران می‌گویند اسناد ارائه شده به موزه متروپولیتن جعلی هستند.

«دنیل ویس» رئیس موزه هنر متروپولیتن نیویورک از کشور مصر عذرخواهی و بیان کرد که این موزه قربانی یک کلاهبرداری بوده و به طور غیر عمد در این تجارت غیرقانونی آثار باستانی شرکت کرده است.

این موزه برای این تابوت مصری که قدمت آن به قرن اول پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و متعلق به یک راهب بلند پایه است، ۴ میلیون دلار پرداخت کرده است.

پیش از این نیز موزه هنر متروپولیتن نیویورک با آثار باستانی سرقت شده سر و کار داشته است. برای مثال، حدود یک دهه پیش، این موزه یک گلدان دو هزار و پانصد ساله را که گمان می‌رفت ربوده شده بود، به دولت ایتالیا برگرداند.

سال گذشته نیز این موزه اعلام کرد که یک مجسمه سنگی متعلق به قرن هشتم و یک مجسمه از جنس سنگ آهک که به قرن سوم باز می‌گردد را به هند بازمی‌گرداند.

کد خبر 431878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha