همشهری آنلاین: دولت آمریکا مونیکا ویت، یک افسر زن سابق اطلاعاتی نیروی هوایی این کشور را به کمک به عملیات جاسوسی سایبری ایران متهم کرد.

افسر سابق اطلاعاتی نیروی هوایی آمریکا به جاسوسی برای ایران متهم شد

به گزارش ان‌بی‌اس، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) یک گروهبان سابق نیروی هوایی آمریکا را متهم به جاسوسی برای ایران و انتقال اسرار طبقه‌بندی‌شده به تهران برای کمک به یک حمله سایبری به همکاران سابقش کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند مونیکا ویت ۳۹ ساله که اطلاعات حساس مربوط به کارش به عنوان افسر ضد اطلاعات در نیروی هوایی آمریکا و بعد پیمانکار دفاعی را در اختیار ایران قرار داده بود، در سال ۲۰۱۳ به این کشور گریخت.

در برگه اتهامات ویت این پیام از او خطاب به رابط ایرانی‌اش در سال ۲۰۱۲ به چشم می‌خورد:‌ «من عاشق کارم بودم و سعی می‌کنم تعلیماتی را که دیده‌ام به جای مقاصد شریرانه در راه خیر به کار ببرم. متشکم که این فرصت را به من دادید.»

ویت که در تگزاس متولد و بزرگ شده است به توطئه برای تحویل اطلاعات دفاعی ملی به ایران متهم شده است.

به گفته مقامات آمریکایی چهار تبعه ایران هم متهم شده‌اند با استفاده از اطلاعاتی که ویت در اختیارشان قرار داده بود، با وارد شدن به کامپیوترهای همکاران او بدافزارهایی را وارد آنها کرده‌اند.

ویت از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ در نیروی هوایی آمریکا کار کرده و با درجه گروهبان فنی خدمتش را پایان داده بود و بعد ۲ سال دیگر به عنوان پیمانکار دفاعی با دولت آمریکا کار کرده بود.

مقامات آمریکا او را به افشای نام رمز و ماموریت یک برنامه طبقه‌بندی‌شده وزارت دفاع متهم می‌کنند. به گفته این مقامات حکم جلب ویت صادر شده است و تصور می‌رود او همچنان در ایران باشد.

مقامات ایرانی هنوز در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

کد خبر 431669

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha