همشهری آنلاین: رییس جمهوری گفت: حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و در تهران این شهر بزرگ، به این معنا است که نقشه‌های یک ساله دشمن نقش برآب شده است.

22 بهمن 97

ایرنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۹۷ در جمع پرشور و میلیونی راهپیمایان تهرانی، افزود: این حضور به آن معنا است که دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید و راه و مسیر انقلاب به همان صورت ۴۰ سال گذشته ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این که ۲۲ بهمن امسال ویژگی های خاص خود را دارد، تصریح کرد: از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و ملت ایران وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شود.

روحانی ادامه داد: از طرف دیگر امسال ایام دهه فجر عطر و بوی فاطمی دارد. همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدرش، همسرش و فرزندانش ملت ما توانسته در برابر همه قدرت ها و ابرقدرت ها بایستد و به پیروزی دست یابد.  

رییس جمهوری همچنین گفت: از طرف دیگر امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می کنیم که در برابر توطئه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه مردم ما را در فشار و تحریم قرار داده اند.

وی تصریح داد: امروز حضور مردم در این راهپیمایی عظیم به این معنا است که نقشه های یکساله دشمنان نقش بر آب شده است.

روحانی اظهارداشت: خداوند بزرگ را سپاس می‌گویم که ملت بزرگ ایران را در ۴۰ سال پیش بر استبداد و استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشد.  

وی همچنین گفت: انقلاب اسلامی ما برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود. مردم ما به خوبی می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد. ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند.  

رییس جمهوری ادامه داد: ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب از ایران جدا شد. ۱۶۳ سال پیش بخش مهمی از شرق ایران از کشور ما جدا شد و ۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از ایران جدا شد.  

وی اضافه کرد:صد سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز بعنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی ۴۷ سال پیش، هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب کشور ایران که همواره در جغرافیا بعنوان استان چهاردهم ایران می آموختیم، به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.  

روحانی خاطرنشان کرد:در این چند دهه در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی دو سوم ایران را از ایران جدا کردند و این بدان معنا است که رژیم‌های گذشته ما علاوه بر اینکه بر دین مردم و فرهنگ مردم و رفاه مردم و بر زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.  

روحانی اظهارداشت:برخی از مردم یادشان هست که ۱۰۰ سال پیش و یا تاریخ را خوانده اند؛ در جنگ جهانی اول چگونه شمال ایران، غرب ایران، و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در هفتاد و هفت سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم باوجود بی طرفی ایران متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که از ایران باید خارج شود.  

وی ادامه داد: او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه بعد از او پسر او شاه ایران شود، این خیانت های آشکار پادشاهان و آنهایی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند، نسبت به ملت بزرگ ایران بود.

  • تغییر نظام مشروعیت از دستاوردهای انقلاب اسلامی

رییس جمهوری تغییر نظام مشروعیت را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی فرزند کدام پدر از کدام طایفه و قبیله است تا او بتواند شاه باشد و بعد از او هم فرزندش شاه شود؛ نظامی که بر هیچ مبنای عقلی و شرعی و دموکراسی منطقی منطبق نبود.

روحانی تاکید کرد: دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و بر مبنای جمهوریت قرارداد؛ امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری تا رئیس جمهوری تا اعضای مجلس شورای اسلامی تا خبرگان تا شوراها؛ همه و همه با رای مردم و با صندوق آرا مسند مسئولیت را برعهده می‌گیرند.

روحانی تصریح کرد: همه باید حواسمان جمع باشد، اگر در این ۴۰ سال در برابر توطئه ها پیروز شدیم به خاطر اسلام و جمهوریت و اسلامیت و جمهوریت بود و اینها ما را حراست و حفاظت کرد؛ ایمان، شور و اعتقاد مردم، فرهنگ جهاد، شهادت و فرهنگ ایثار که بزرگترین رهاورد انقلاب و دفاع مقدس است؛ نیرویی که ما داریم و دشمن ندارد، امید و تکیه ما به خدا است و می‌دانیم در میدان نبرد اگر پیروز شویم فاتح هستیم و اگر کشته هم شویم فاتح هستیم، «احدی الحسنیین» نصیب ما می شود.

  • اعتقادات ما را نگه داشت

رییس جمهوری ادامه داد: این اعتقاد بود که در هشت سال دفاع مقدس ما را نگه داشت و این اعتقاد است که شما می‌بینید میلیون ها نفر با افتخار به زیارت مرقد امام هشتم و میلیون ها نفر پای پیاده به زیارت مولا ابی عبدالله الحسین (ع) می‌شتابند و عاشورا، بیست و یکم آن، فطر، رمضان و ۱۵ شعیان و سراسر روزهایی که به نام اسلام و ائمه خدا و پیامبر است؛ مردم هر سال پرشورتر از سال قبل حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: اساس انقلاب ما این بود که فضیلت به جای رذیلت و اخلاق به جای ابتذال بنشیند؛ این ایمان و معنویت اساس انقلاب، قدرت و توان ما در دیروز و امروز بوده است؛ اگر ایمان نباشد، اگر انقلاب ما انقلاب اسلامی نبود و انقلاب ایرانی و انقلاب ملی بود حتما در برابر انواع توطئه ها نمی توانست مقاومت کند؛ اسلامیت، تایید این نظام است و توانسته ما را در برابر انواع خطرات حفظ کند.

  • اهمیت آرای مردم و صندوق های رای

رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت آرای مردم و صندوق رای در نظام جمهوری اسلامی، گفت: آنچه باعث شده است روز به روز مردم باوجود فشارهای دشمن، با نشاط بیشتر مسیر خود و آرمان خود را ادامه دهند آن است که هر دو سال یک بار پای صندوق آرا افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند؛ صندوق آرا تضمین حفظ این نظام است؛ هر کس هر نوع تغییر می خواهد پای صندوق‌های آرا می رود.

روحانی ادامه داد: پای صندوق آرا است که ایده و راه خود را در تبلیغات انتخاباتی اعلام می کنید و فرد مورد نظر را در مجلس، ریاست جمهوری و شوراها بر می گزینید و انتخاب می کنید؛ حواسمان باشد که صندوق رای و انتخابات یکی از نعمت های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران است؛ اگر این صندوق و صف طولانی پای صندوق آرا نبود، دشمن می توانست توطئه های مختلف را علیه ما طراحی کند.

  • لزوم سعه صدر برای حضور همه افکار و جناح ها در انتخابات

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: روزنامه ها، مجلات، رسانه ها در این کشور آزاد هستند. همه مسئولین باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه صدر ما بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار و جناح ها آماده کنیم، نظام ما مستحکم تر خواهد بود.  

رییس قوه مجریه همچنین گفت: در موضوع انتخابات که به صورت لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده ایم به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شاهد انتخابات های پرشور تری در آینده باشیم.  

وی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارداشت: در آغاز انقلاب جمعیت ما ۳۶ میلیون نفر بوده امروز ۸۲ میلیون نفر است یعنی ۲.۲۸صدم جمعیت ما اضافه شده است. اگر جمعیت دو برابر شده حداقل باید کار و تلاش و پشرفت ما هم حداقل دو برابر باشد، ولی وقتی به آمار نگاه می کنیم وضع ما بیشتر از چیزی است که تصور می شود.  

  • گسترش کشاورزی پس از انقلاب اسلامی

رییس جمهوری اظهارداشت: مردم ایران قبل از انقلاب با تمام فراز و نشیب ها و با اینکه متخصصین آمریکایی واسرائیلی را برای کشاورزی آورده بودند، کل محصولات کشاورزی ایران در سال آخر رژیم گذشته ۲۶ میلیون تن بوده است. امروز محصولات کشاورزی ما ۱۲۲ میلیون تن است، یعنی تولیدات کشاورزی ما بیش از ۵ برابر اضافه شده است.  

روحانی اضافه کرد: همین پنج سال اخیر محصولات کشاورزی ما از محصولات رژیم گذشته بیشتر بوده است، به طوری که در این مدت حدود ۲۵ میلیون تن به محصولات کشاورزی ما اضافه شده است.  

وی با بیان این که کشاورزان، مهندسین و فعالان بخش کشاورزی ما کار بسیار بزرگی را در این ۴۰ سال انجام داده‌اند، گفت: محصول گندم ما در روز پیروزی انقلاب حداکثر ۴ میلیون تن بوده است، امروز محصول گندم ما نزدیک ۱۴ میلیون تن است یعنی بیش از ۳ برابر محصول نان و گندمی که بعنوان مواد غذایی اصلی کشور امروز در اختیار مردم قرار می گیرد.  

  • رشد ۲۰ برابر صادرات محصولات کشاورزی کشور پس از انقلاب

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: صادرات محصولات کشاورزی ما نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۲۰ برابر شده است. قبل از انقلاب صادرات محصولات کشاورزی ما ۲۸۵ میلیون دلار بوده است، اما امروز صادرات محصولات کشاورزی ما ۵ میلیارد و ۷۷ میلیون تن است. امروز بیش از ۵ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی ما بوده است در حالی در رژیم گذشته کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار بوده بنابراین مسیر ما درست انتخاب شده است.  

روحانی در بخش دیگر از سخنانش به سامانه های نوین آبیاری در کشور اشاره کرد و گفت:سامانه های آبیاری رژیم گذشته مجموعا ۳۸ هزار هکتار در پوشش آبیاری نوین بوده، امروز ۲ میلیون و پنجاه هزار هکتار زیر پوشش قرار گرفته که نزدیک به ۶ برابر است.  
وی تصریح کرد: هر یک از آمارهای کشاورزی را نگاه کنید می‌بینید که در طول چهل سال ملت بزرگ ما چه پیشرفت بزرگی را به دست آورده است.  

  • رشد قابل توجه صنعتی کشور پس از انقلاب اسلامی

رییس جمهوری در ادامه به بخش صنعت اشاره کرد و گفت: امروز کل بنگاه‌های صنعتی ما ۱۵۰۳ بنگاه بوده است، امروز ۸۵ هزار بنگاه صنعتی داریم. آن روز کل فولاد ما کمتر از ۴۰۰ هزار تومان بوده است امروز بالای ۲۰ میلیون تن هست.  

روحانی تصریح کرد: محصولات صنعتی ما با ۴۰ سال پیش و حتی۱۰ سال پیش قابل مقایسه نیست و این به معنای این است که حرکت مردم ما در مسیر جهاد سازندگی و پیشرفت است.  

وی ادامه داد: در زمان رژیم گذشته کل گازی که در اختیار مردم می توانست قرار بگیرد در روز حدود ۱۱۰ میلیون تن بوده و امروز به یکهزار میلیون تن تبدیل شده است. این نشانه این است که کارگران و مهندسین ما در بخش نفت چه زحمات بزرگی را متحمل شده اند.  

وی همچنین گفت: کل ذخایر نفت ما ۸۸ میلیارد بشکه بوده است اما امروز ذخایر ما ۱۶۰ میلیارد بشکه است؛ یعنی حدود دو برابر. این به معنای این است که با اکتشافات مهندسین ما و با رفتن خارجی ها، آمریکا و انگلیسی ها امروز توانستیم روی پای خود بایستیم و بتوانیم کشور را اداره کنیم.  

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش برای استفاده از گاز قبل از انقلاب ۵۱ هزار خانواده بوده است، امروز نزدیک ۲۲ میلیون خانوار از گاز استفاده و بهره برداری می کنند، علاوه بر این در زمان رژیم گذشته شش مجتمع پتروشیمی داشتیم اما امروز ۵۲ مجتمع داریم.  

وی یادآورشد: در رژیم گذشته محصولات پتروشیمی ما یک و دو دهم میلیون تن بوده است، امروز ۳۰.۷ دهم میلیون تن است. امروز شاهد پیشرفت کشور در زمینه های مختلف هستیم.  

  • توسعه چند برابری سدسازی در کشور نسبت به پیش از انقلاب

روحانی در ادامه به توسعه سد سازی در کشور اشاره کرد و افزود: در رژیم گذشته ۱۹ سد در سطح ملی داشتیم، امروز این رقم به ۱۷۲ سد رسیده است و این نشان می‌دهد تعداد سدها نسبت به گذشته چند برابر شده است.  

رییس جمهوری اضافه کرد: علاوه براین برق ما هفت هزار مگاوات بوده امروز ۸۰ هزار مگاوات است، ما در زمان رژیم گذشته و آنکه می گفت به دروازه تمدن بزرگ رسیدیم، در زمینه برق سی و هشتم بودیم، امروز در دنیا چهاردهم و در منطقه اول هستیم.  

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت بنادر ما قبل از انقلاب ۱۹ میلیون تن بوده اما امروز ۲۳۴ میلیون تن است. این پیشرفت ماست. قدرت مسافربری ما با ریل ۵ میلیون نفر بوده اما امروز به ۲۵ میلیون نفر رسیده است.  

رییس جمهوری تصریح کرد: در سه مسئله پیشرفت جای تردید حتی برای دشمنان ما نیست؛ ما در علم و دانش، در بهداشت و درمان و در زمینه رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی بی تردید جایگاه بسیار بلندی داریم. نرخ باسوادی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، میانگین سالهای تحصیل قبل و بعد از انقلاب، تعداد دانشجویان ما قبل و بعد از انقلاب قابل تردید نیست.  

وی خاطرنشان کرد: امروز ۱۴ و نیم میلیون دانش‌آموز و بیش از چهار میلیون دانشجو داریم، در حالی که کل دانشجو در رژیم گذشته ۱۷۵ هزار نفر بوده است.

رییس جمهوری با مقایسه تعداد دانش آموزان و دانشجویان در رژیم گذشته با امروز گفت: امروز ۱۴ میلیون دانش‌آموز و بیش از چهار میلیون دانشجو داریم. در حالی که کل دانشجویان در زمان رژیم گذشته ۱۷۵ هزار نفر بود امروز این تعداد بالای چهار میلیون نفر است. همه دنیا اعتراف می کند که پیشرفت ما در زمینه نیروی آزموده تحصیل کرده و درعلم ودانش بسیار سریع بوده است.  

روحانی به بخش سلامت اشاره و تصریح کرد: در رژیم گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک در کشور خدمت می کردند، از این تعداد، ۶ هزار نفر پزشک خارجی بودند، امروز ۱۴۰ هزار پزشک خدمت می کند حتی در شهرهای کوچک پزشکان متخصص فعالیت می کنند.  

وی ادامه داد: ۱۸ هزار خانه بهداشت در روستاها ایجاد شده است. پیشرفت سریع امروز ما از لحاظ بهداشتی مورد اعتراف همه کشورهای دنیاست.  

وی تصریح کرد: امید به زندگی در ۴۰ سال گذشته در کشورها ۱۰ سال اضافه شده، در حالی که در ایران به طور متوسط امید به زندگی ۲۰ سال اضافه شده است. این به معنای حرکت به سمت توسعه بیش از تصور دنیا است.  

رییس جمهوری مسئله سوم را کمک به اقشار مستضعف، عدالت و همچنین رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: چه زمان همه مردم ایران تحت پوشش بیمه درمانی بودند؟ در این چند سال ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند. کمک های دولت و مستمری تمام افراد و قشر مستضعف ما که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در چند سال چهار برابر شده است. پس در رفاه اجتماعی ما حرکت بسیار خوبی کرده ایم.  

روحانی به آمار اختلاف دهک های پایین و بالای جامعه در دوران رژیم گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: به این آمار توجه کنید بین دهک بالای جامعه و دهک پایین جامعه در زمان رژیم گذشته اختلاف ۳۵ برابر بوده و امروز بین دهک بالا و دهک پایین اختلاف ۱۵ برابر است، این به معنای رسیدن به سمت عدالت است که البته در این زمینه ما باید قدم های دیگری هم بر داریم.  

وی افزود: مردم ایران در این انقلاب و نظام در گندم به خودکفایی رسیدیم، نه برای یک سال، امسال چهارمین سالی است که ما در گندم خودکفا هستیم. سال گذشته در گازوئیل خودکفا بودیم و امروز در بنزین و گاز هم خودکفا هستیم که هیچ وقت در کشور این چنین نبوده است. ما امروز ۹۵ درصد دارو را در داخل کشور تولید می‌کنیم و انواع درمان ها در داخل کشور است. در بخش دفاع قدرت دفاعی ما به دست خودمان درست می شود.  

رییس جمهوری همچنین گفت: در فناوری های نوین؛ هسته ای، فضایی، بیوتکنولوژی، نانو، فناوری اطلاعات و سلول بنیادی رتبه ما یا چهارم یا هفتم یا یازدهم و حداکثر چهاردهم است، ما در علوم و پیشرفت هایی که در هایتک و فناوری های پیشرفته بوده، در رده بالای رشد در سطح جهان هستیم. کارهای استراتژیکی که این ۴۰ سال دولت انجام داده و در این چند سال اخیر در بخش‌های مختلف نشان داده می شود که ما توانستیم چگونه در بسیاری از مسائل پیروز میدان باشیم.  

وی تاکید کرد: ما تنها کشوری هستیم که بدون آنکه در برابر دشمن سر فرود بیاوریم از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج شدیم، این قدرت ملت ایران و قدرت دیپلماسی ما است. ما تنها کشوری هستیم که حق هسته‌ای ما در شورای امنیت و سازمان ملل تصویب شده است، این به معنای پیشرفت ملت ایران است.  

رییس قوه مجریه تصریح کرد: ما در زمینه محیط زیست قدم‌هایی را برداشتیم که اگر بر نمی داشتیم امروز با مصیبت بزرگ مواجه بودیم، اگر دریاچه ارومیه احیا نشده بود ۱۴ میلیون نفر در غرب کشور امروز آواره بودند و صنعت، کشاورزی و زندگی ما مختل شده بود. اگر امروز طرح مهم جاسک نبود که ما بخشی از صادرات نفت را انجام دهیم، این پروژه مهم استراتژیکی است انجام دهیم ژه که انشالله تا پایان این دولت اجرا خواهد شد.  

روحانی خاطرنشان کرد: نقش ایران در منطقه از همیشه تاریخ بیشتر است هر کشور و هر ابرقدرتی هر سخنی می خواهد بگوید ایران تنها کشوری است که می‌تواند به کمک کشورهای منطقه بشتابد. اگر امنیت می‌خواهد بدون ایران هیچگونه طرحی در این منطقه قابل اجرا نخواهد بود. این را استکبار جهانی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که این پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.  

وی یادآور شد: ما راه خود را در بخش حقوق زنان؛ جوانان، اقلیت ها و اهل سنت ادامه خواهیم داد. در این دولت یکی از شعارهای ما حقوق شهروندی بوده و امروز هزار و ۸۲۵ نفر از اهل سنت، در مناصب مختلف از فرماندار، معاون استاندار، بخشدار شورای ها و سمت های مختلف مشغول کارند و دو سفیر ما در خارج از کشور از اهل سنت است. این نشان‌دهنده افزایش وحدت، اتحاد و یکپارچگی ما است. اسلام و این انقلاب به زنان مقام والا داد و امروز زنان ماه در تمام زمینه ها و رشته ها بیش از هر زمان دیگری در تاریخ ایران حضور دارد.

  • نخواهیم گذاشت آمریکا پیروز شود 

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم ایران گفت: امروز ما در یک جنگ روانی، تبلیغی و اقتصادی در برابر دشمنان سبوع که با سبوعیت با مردم رفتار می کنند مواجه هستیم.  

روحانی بیان کرد: ما این مشکلات را باید با دست همدیگر حل کنیم، هر کجا پیروز شدیم جایی بود که ملت و دولت در کنار هم پشت سر رهبری قرار گرفتند.  

وی تصریح کرد: اگر ما در سال های اول انقلاب توانستیم ترور و شورش را در این کشور از بین ببریم و آرام کنیم، مردم بودند، دولت حضور داشت و نیروهای مسلح پشت سر امام (ره) بودند، در جنگ هم همین طور بوده است، در تحریم هم با ایستادگی، همراهی، همکاری و تعاون در برابر آمریکا پیروز می شویم.  

رییس قوه مجریه تاکید کرد: ما نخواهیم گذاشت آمریکا پیروز شود، این کشور اعلام کرد دی ماه سال گذشته ایران را به زمین می زند، نشد، در اردیبهشت امسال دوباره همین را اعلام کرد که نشد، در مردادماه هم اعلام کرد که نشد.  

روحانی اضافه کرد: در ۱۳ آبان مجددا آن را اعلام کرد که نشد، در کریسمس به قول آنها و عید سال مسیحی اعلام کرد که نشد، آمریکا قول داده بود که ۲۲ بهمن همه سران فاسد رژیم آمریکا در تهران باشند که نشد.  

رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت: آنها هرچه گفتند، نشد و نخواهد شد، به دلیل این که مردم به خداوند، حضرت زهرا (س)، ائمه اطهار (ع) و رهبر شجاع و بزرگوارشان ایمان دارند با هم متحدند و پشت سر رهبری حرکت می کنند. ما بی تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود.  

روحانی افزود: هم اکنون مردم ما مشکلاتی در زندگی روزمره خود دارند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و وضع آمریکا به مراتب بدتر از آن چیزی است که خودشان فکر می کردند.  

وی خاطرنشان کرد: وضع منطقه ما بسیار بهتر از آن چیزی است که خودشان فکر می کردند. جایگاه ایران روز به روز بالاتر و والاتر می رود و ما از مشکلات عبور می کنیم.  

رییس جمهوری تصریح کرد: آرمان امروز ما همان آرمان ۴۰ سال پیش است، اگر در ۴۰ سال پیش آرمان این بود که در برابر استبداد، آزادی را جایگزین کنیم در برابر استعمار و وابستگی، حاکمیت ملی را جایگزین کنیم، در برابر ابتذال، فضیلت را جایگزین کنیم، در برابر تبعیض، عدالت را مستقر کنیم، در برابر غرب گرایی و شرق گرایی هویت اسلامی و ایرانی را مستقر کنیم، امید را جای یاس بنشانیم اعتدال را جای افراط و تفریط امروز هم همان راه و آرمان مسیر ما است و بی تردید ما در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.  

روحانی در پایان سخنان خود از ملت بزرگ ایران که امروز در هوای سرد برفی و بارانی در سراسر کشور به خیابان ها آمدند و توانستند به دنیا نشان دهند که پیوند مردم با امام انقلاب و رهبری همواره وجود دارد و مستحکم خواهد بود، تشکر کرد.  

کد خبر 431364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha