یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنج نقاشی منتسب به آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی که در نورنبرگ به فروش گذاشته شد، نتوانست مشتریانی برای خرید جذب کند.

نقاشي هيتلر

به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، قیمت پیشنهادی بالا برای این نقاشی‌ها (از ۲۱ هزار تا ۵۰ هزار دلار) و شک و شبهات در مورد واقعی بودن این آثار هنری، مشتریان را فراری داد.

حراجی ویدلر در نورنبرگ آلمان به دلیل فروش نرفتن این تابلوها اشاره‌ای نکرد، اما از به حراج گذاشتن این آثار در فرصتی دیگر خبر داد. فروش این آثار منتسب به هیتلر، مردم آلمان را از آن جهت خشمگین کرد که هنوز مجموعه‌دارانی هستند که تمایل دارند پول‌های هنگفت برای آثار مربوط به گذشته نازی این کشور پرداخت کنند.

امروز نمایش عمومی نماد نازی‌ها در آلمان، غیرقانونی است اما استثنائاتی در این زمینه وجود دارد که به‌عنوان مثال می‌توان به مقوله‌های آموزشی یا تاریخی اشاره کرد، به همین دلیل این نماد در کاتالوگ حراجی نیز حذف شده بود.

نورنبرگ، شهری در آلمان است که جنایتکاران جنگی نازی در سال ۱۹۴۵ در آنجا محاکمه شدند.

چند روز پیش از به حراج گذاشته شدن آثار منتسب به هیتلر، حراجی ویدلر ۲۶ اثر هنری از ۶۳ اثری که امضای هیتلر بر آنها بود را به ظن جعلی بودن از حراج و کتابچه راهنمای خود حذف کرد.

به گفته آنتجی گابریل گورسولک، سخنگوی بخش قضایی نورنبرگ – فورت، تحقیقات در مورد اشخاصی که ممکن است اسنادی را جعل کرده و درصدد کلاهبرداری برآمده باشند، آغاز شده است.

استفان کلینگن و کریستین فورمایستر از انستیتو مرکزی تاریخ هنر در مونیخ نگرانی مردم در مورد این حراجی را به‌حق دانستند و گفتند: اقلامی که در گذشته، تابو بوده است، اکنون نمود می‌یابد و مجموعه‌دارانی هستند که برای خرید آن، سر و دست می‌شکنند.

این دو در عین حال یادآور شدند که حراجی‌هایی از این دست، باید به‌رغم انتقادهای گسترده در این زمینه، به کار خود ادامه دهند.

هیتلر به اصطلاح هنرمندی الهام‌بخش بود، اما آکادمی هنرهای زیبای وین، دو بار دست رد به سینه وی زد.

وی قبل از ثبت‌نام در ارتش آلمان پیش از جنگ جهانی اول، از طریق فروش نقاشی‌هایش هزینه‌های زندگی خود و همسرش را تامین می‌کرد.

گفته می‌شود که هیتلر حدود دو هزار تصویر را نقاشی کرده است، هرچند که کارشناسان کیفیت این نقاشی‌ها را معمولی اعلام کرده‌اند.

حراجی ویدلر در سال‌های اخیر، تعدادی از نقاشی‌های منتسب به هیتلر را به فروش رسانده است که گران‌ترین آن در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۱۴۷ هزار دلار به فروش رفت.

کد خبر 431294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha