مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری خط 4 متروی تهران گفت: 3 کیلومتر از خط 4 متروی تهران شامل سه ایستگاه دروازه شمیران ، دروازه دولت و فردوسی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس فاخته ، مجری خط 4 متروی تهران در حاشیه بازدید از پروژه مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار سما گفت: عملیات احداث خط 4 متروی تهران از فروردین ماه سال 85 آغاز شده و امیدواریم پس از بهره برداری از سه ایستگاه مذکور تا پایان سال ادامه خطر و دیگر ایستگاه‌های واقع در این خط را تا 4 سال آینده به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: خط 4 متروی تهران با طول 20 کیلومتر از میدان شهید کلاهدوز در شرق تهران آغاز شده و پس از طی خیابان‌های پیروزی و ناطق نوری، وارد خیابان آزادی شده سپس به شهرک اکباتان می‌رسد.

فاخته ادامه داد: البته در آینده خط مترو از شهرک اکباتان به طول 8 کیلومتر به سمت میدان نور احداث می‌شود و در مسیر شرق تهران هم خطی به طول 8 کیلومتر از شهید کلاهدوز به خاک سفید احداث خواهد شد.

مجری خط 4 متروی تهران تعداد ایستگاه های واقع در این خط را 20 ایستگاه اعلام کرد و گفت: ریل‌گذاری 3 کیلومتر از مسیر خط 4 از هفته گذشته آغاز شده و همزمان با تجهیز ایستگاه ها تا پایان اسفندماه ادامه خواهد یافت.

وی که مجری خطوط یک و 2 متروی تهران هم بوده ، انجام کار زیرزمینی را از بزرگترین خصوصیات این پروژه دانست و گفت: در زمان احداث خطوط یک و 2 ، در خیابان‌های شهر پل‌های فلزی ایجاد می‌کردیم تا خودروها از روی آن حرکت کنند تا اقدامات مربوط به پروژه در آن خیابان‌ها انجام شود اما از آنجایی که خیابان انقلاب یکی از مهمترین خیابان‌های تهران است و مسدود کردن آن غیر ممکن بود کار را به زیر زمین انتقال دادیم تا همه اقدامات در زیر زمین انجام شود.

مهندس فاخته استفاده از دو روش ساخت متداول در دنیا در این پروژه خبر داد و گفت: ما در احداث خط 4 متروی تهران از دو روش اتریشی و روسی استفاده کرده ایم که روش نخست بسیار ایمن و روش دوم با سرعت انجام می‌شود.

کد خبر 43121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز