همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، این پیام آشکار را به دشمن می‌رساند که فشارهای اقتصادی آنان شکست خورده است.

علي لاريجاني

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی، درجلسه شورای اداری قم درتالار معصومیه فرمانداری، بیان کرد: راهپیمایی ۲۲بهمن نماد وفاق ملی و همبستگی مستحکم ایرانیان در برابر تهدید دشمنان است و همه توطئه‌های آنان را خنثی می‌کند.

وی افزود: حضور همگانی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب خواهد شد که دشمنان اثرات تحریم شدید اقتصادی خود را شکست خورده ببینند و از آن دست بردارند. وی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن باردیگر استحکام و موفقیت نظام اسلامی در برابر هجمه‌های بیگانگان را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد دسیسه‌های اقتصادی دشمنان به موفقیت نخواهد رسید.

  • آمریکا به دنبال ایجاد یک فضای اقتصادی پرفشار علیه ایران است

لاریجانی درادامه با اشاره به راهبردهای مورد نظر آمریکا درمورد ایران گفت: از مجموع توطئه‌هایی که آمریکایی‌ها در مقطع کنونی علیه ما اجرا می‌کنند و نمونه‌هایی از آن در موضوعاتی همچون خروج از توافق هسته‌ای، سفرهای مکرر مقامات آمریکایی به منطقه برای جبهه سازی علیه ایران و سایر اقدامات مشخص است؛ ایجاد یک فضای اقتصادی پرفشار علیه کشورمان می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه ایران از نظر نیروی انسانی و منابع طبیعی دارای ظرفیت‌های قابل توجه برای پرش‌های بزرگ اقتصادی است، افزود: توافق هسته‌ای تا حدی جلوی این فشار اقتصادی را گرفته بود، به همین دلیل آمریکایی‌ها از این توافق خارج شدند تا جلوی توسعه و آبادانی ایران را بگیرند. وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می خواهند درکشور فضای یاس را به وجود آورند و با عملیات روانی ناامیدی را در ایران ترویج کنند تا مانع از رشد و پیشرفت ما شوند.

  •  نظام اسلامی به دنبال تقویت بنیه اقتصادی کشور است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان همچنان به دنبال متهم سازی و ماجراجویی در داخل کشور هستند و می‌خواهند این توطئه ها را در مدت زمان کوتاهی اجرا کنند. اما نظام اسلامی در برابر تمام توطئه‌های دشمنان راهبردهای منسجمی را به اجرا درآورده و در مرحله نخست به دنبال فرصت سازی و تقویت بنیه اقتصادی کشور در فضای تحریم است. وی ادامه داد: نظام اسلامی به دنبال رفع نقص زنجیره تولید محصولات داخلی در عرصه‌های مختلف است تا تولید هیچ کدام از محصولات داخلی به دلیل وابستگی تجهیزاتی به خارج تعطیل نشود.

لاریجانی گفت: همان طور که در زمینه‌های دفاعی توانستیم روی پای خود ایستاده و نقاط ضعف کشور را جبران کنیم در زمینه مسائل اقتصادی نیز از چنین قابلیتی برخورداریم.
وی افزود: باید از فضای تحریم به نفع استقلال اقتصادی کشور استفاده کنیم و در این زمینه تلاشهای خوبی توسط دانشجویان و نخبگان کشور برای رفع نیازهای تجهیزاتی، دردست انجام است.

  • تامین نیازهای اساسی مردم اولویت اصلی مسئولان

وی ادامه داد: همچنین در زمینه تامین نیازهای اساسی مردم اجازه نمی‌دهیم مشکلی برای ایشان ایجاد شود و برای این کار از روش‌های جدید بهره خواهیم برد. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تامین منابع غذایی مورد نیاز کشور با وجود مشکلاتی که در زمینه تامین آب وجود دارد با مساعدت رهبر معظم انقلاب و اجازه‌ای که ایشان برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای بهره گیری از روش‌های نوین آبیاری دادند قدم‌های خوبی برای گسترش کشاورزی نوین و صنعتی در کشور برداشته خواهد شد.
وی افزود: در شرایط فعلی کشور اشتغال موضوع بسیار مهمی است، به همین دلیل بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گسترش سرمایه گذاری‌های خرد که می‌تواند حجم بالای اشتغال را ایجاد کند در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین رابطه سهم تسهیلات ارزان قیمت که در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان بود در سال آینده به پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید که این رقم با مشارکت نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و بسیج می‌تواند تحولی بزرگ در زمینه توسعه اشتغال به خصوص در مناطق روستایی و محروم ایفا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق کامل موضوع دولت الکترونیک و اتصال کامل سیستم‌های دستگاه‌های اجرایی به یکدیگر که به کل حاکمیت مرتبط می‌شود از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند توان کشور را در مقابله موثر با تحریم‌های اقتصادی دشمنان، افزایش دهد.

کد خبر 430976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha