همشهری آنلاین: رییس‌ جمهوری همه ملت ایران را به حضور گسترده و پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن فرا خواند و گفت: حضور حماسی و باشکوه مردم در نیمروز ۲۲ بهمن می‌تواند پاسخی قاطع به همه توطئه‌های یکسال گذشته دشمنان باشد و این نیمروز در حقیقت ساعت‌های قدر ملت ایران است.

هيات دولت

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پس از پایان جلسه هیأت دولت در سخنانی با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افزود: مردم بزرگ ایران صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و روز ۲۲ بهمن روز ایران و همه ایرانیان است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در سال ۵۷ و در روزهای دهه فجر همه ملت ایران به استثناء خاندان منحوس سلطنت به صحنه آمدند و پیروزی انقلاب را با حضور، مشارکت و فداکاری خود خلق و طی ۴۰ سال گذشته نیز به خوبی از آن حفاظت و صیانت کردند.
روحانی دهه فجر امسال را دارای دو ویژگی خاص عنوان کرد و گفت: اولین ویژگی این است که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب سپری شده و وارد چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب می‌شویم و دهه پنجم انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.
رییس جمهوری تصریح کرد: از طرف دیگر در این ایام شاهد توطئه‌های جدید آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ملت ایران هستیم و در طول یکسال گذشته دشمنان انقلاب اسلامی یعنی آمریکایی ها و صهیونیست‌ها نهایت تلاش خود را بکار بردند تا مردم ایران را در این ایام پریشان خاطر کرده و ملت ایران را نسبت به آینده مأیوس سازند.

روحانی ادامه داد: ملت ایران برغم همه دشمنی‌ها با حضور، مشارکت و فریادهای خود در کنار انقلاب و ایران عزیز به دنیا نشان خواهند داد که نسبت به آینده کشور خود کاملاً‌ امیدوار هستند و هیچگونه یأس و ناامیدی ندارند و از مشکلاتی که دشمنان طرح‌ریزی کردند، با ایثار، ایستادگی و وحدت به خوبی عبور خواهند کرد و سال‌های بهتری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

  • در ۴۰ سال گذشته علیرغم توطئه‌ها دشمنان، دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم

رییس جمهوری با بیان اینکه آمار و ارقام حاکی از آن است که پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی در طول ۴۰ سال گذشته داشته‌ایم، در کنار این دستاوردها از توطئه‌های بزرگی نیز عبور کرده‌ایم.
روحانی با تأکید بر اینکه ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن باید ایام وحدت، اتحاد، یکپارچگی، همنوایی باشد، اظهار داشت: در این ایام، همه احزاب، گروه‌ها، ادیان، اقوام و اقشار مختلف بایستی به صورت یکپارچه در کنار هم باشند و اگر هم اختلاف سلیقه‌ای وجود دارد در این ایام باید آن را کنار گذاشته و به صحنه بیایند.

  • حضور گسترده در ۲۲ بهمن تضمین کننده امنیت، استقلال و آزادی مان است

رییس جمهوری تصریح کرد: حضور گسترده در ۲۲ بهمن تضمین ‌کننده امنیت، استقلال و آزادی‌مان است و باید با حضور پرشکوه، دشمن را از ادامه توطئه‌های خود مأیوس کنیم. روحانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت جدید آمریکا معمولاً با لحن ناصحیح و نادرست نسبت به ملت ایران سخن می‌گوید، اظهارداشت: همه دنیا می‌دانند مشکلاتی که در منطقه و جهان با آن مواجه هستیم، ناشی از مداخلات و حضور نابجای آمریکا در منطقه است و ملت‌های منطقه به خوبی آگاه هستند که ایران همواره به صلح و ثبات در منطقه کمک کرده است.
رییس جمهوری یادآور شد: حامیان آنهایی که در اوایل انقلاب به کشتار و ترور مردم ایران دست زده و ۱۷ هزار نفر را شهید کردند، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند و ایران قربانی تروریسم است و ایران و ایرانی همواره در برابر تروریسم، قاطعانه ایستاده است.

  • ایران همواره به صلح و ثبات منطقه کمک کرده است

روحانی اضافه کرد: امروز بخش بزرگی از امنیت منطقه ناشی از حمایت قاطع کشورمان از ملت‌های منطقه در برابر تروریسم است. رئیس جمهوری با بیان اینکه کسی نمی‌تواند اتهامات واهی علیه کشورمان مطرح کند، اظهار داشت: آمریکا همواره برای منطقه و جهان مشکل‌آفرین و در مقابل، ایران اسلامی راه‌حل بوده است و ما برای امنیت و ثبات در منطقه و در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان تلاش خواهیم کرد و قدرت و نیروی تأثیرگذار در مقابل ترویسم هستیم و در مقابل اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند ایجاد مزاحمت برای ملت‌های منطقه و ملت ایران و شرکت‌های مختلف است.

روحانی با بیان اینکه مداخلات آمریکا تنها محصور به منطقه ما نیست، اظهار داشت: امروز آمریکایی‌ها در آمریکای لاتین و سرنوشت ونزوئلا مداخله می‌کنند و در همه نقاط جهان شاهد دخالت آمریکایی‌ها هستیم و روندی که آنها در پیش گرفتند، حتی به نفع آمریکا و مردم این کشور نیز نیست.

کد خبر 430975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha