همشهری آنلاین: خط هوایی موسوم به جرمنیا که به ایران هم پروازهایی داشت به دلیل مشکلات مالی اعلام ورشکستگی کرد. افزایش قیمت سوخت و رقابت شدید میان شرکت‌های هواپیمایی از علل ورشکستگی جرمنیا عنوان می‌شوند.

هواپيما

به گزارش دویچه وله، شرکت هواپیمایی جرمنیا (گرمانیا) در آلمان اعلام ورشکستگی کرده است. این شرکت سالانه ۴ میلیون مسافر را در سطح اروپا و مناطق اطراف آن جا به جا می‌کرد و از جمله پروازهایی هم به ایران داشت. کارستن بالکه مدیر اجرایی جرمنیا به رسانه‌های گفته است که تلاش‌های این شرکت برای تامین حداقلی از پشتوانه مالی و دریافت وام نتیجه نداده  و راهی جز اعلام ورشکستگی باقی نمانده است. بالکه از مسافران جرمنیا که بلیط این شرکت را خریداری کرده‌اند ولی مجبور به کنسل‌کردن آن یا استفاده ازخطوط هوایی دیگر هستند، عذرخواهی کرده است.

یک ماه پیش مشکلات مالی جرمنیا به رسانه‌ها راه یافت، ولی پروازهای آن مثل گذشته ادامه یافتند. دو هفته پیش مسئولان شرکت همچنان از مذاکرات موفقیت‌آمیز در دسترسی به منابع مالی جدید سخن می‌گفتند. ولی یک هفته پیش در پایان ماه ژانویه معلوم شد که در واریز حقوق کارمندان شرکت تاخیر ایجاد شده است و علت آن هم مشکلات مالی عنوان شد. در توضیح این مشکلات مالی مسئولان جرمنیا افزایش شدید قیمت سوخت، کاهش ارزش یورو در برابر دلار و هزینه "غیرمتعارف"  تعمیرات و تجهیزات تکنیکی هواپیماها را دلیل آورده‌اند. کارشناسان رقابت فشرده میان شرکت‌های هواپیمایی و اجبار این شرکت‌ها به پایین‌نگه داشتن بهای بلیط را نیز از دیگر علل ورشکستگی جرمنیا عنوان می‌کنند.

جرمنیا یک شرکت هواپیمایی آلمانی با سی سال سابقه است. این شرکت سال ۱۹۸۶ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن از سال ۲۰۰۹ در برلین بوده است. جرمنیا با ۳۷ هواپیما و بیش از هزار کادر خدماتی و پروازی به ۶۰ مقصد در اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه پرواز می‌کرد و شمار مسافران آن به ۴ میلیون نفر در سال می‌رسید. تا اواسط سال گذشته میلادی جرمنیا پروازهایی از هامبورگ و برلین به تهران و مشهد داشت، ولی در نتیجه تحریم‌ها این پروازها اخیراً به برلین- تهران محدود شده بود.

از سال ۲۰۱۷ تا کنون این سومین شرکت هواپیمایی آلمان است که ورشکسته می‌شود. در اکتبر سال ۲۰۱۷ ایربرلین، دومین شرکت بزرگ هواپیمایی آلمان اعلام ورشکستگی کرد و ۸ هزار نفر از کارکنان آن بیکار شدند. در پاییز سال ۲۰۱۸ نیز شرکت هوایی "اسمال پلانت" وضعیت مشابه‌ای پیدا کرد.

کد خبر 430888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha