همشهری آنلاین: سازمان هواپیمایی کشوری در بیانه‌ای تصمیم دولت آلمان در تعلیق مجوزهای پروازی ماهان به آن کشور را غیرقابل توجیه و غیرحرفه‌ای ارزیابی و آن را ناشی از فشار سیاسی و موضوع های غیرمرتبط با هواپیمایی و شرکت ماهان می‌داند.

هواپيمايي ماهان

به گزارش ایرنا، اوایل هفته جاری سخنگوی وزارت ترابری آلمان بدون طرح دلیلی قانع کننده اعلام کرد که دفتر حمل و نقل هوایی این کشور به شرکت ماهان اعلام کرده که از دوشنبه اول بهمن ماه سال جاری پروازهای این شرکت به آلمان به حالت تعلیق در می آید. شرکت هواپیمایی ماهان هر هفته سه پرواز به فرودگاه های مونیخ و دوسلدورف آلمان داشت.

با توجه به این اقدام، سازمان هواپیمایی کشوری امروز چهارشنبه، ۳ دی، در بیانیه ای اعلام کرد، صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که با وجود شدیدترین و طولانی‌ترین تحریم‌های ممکن، همواره با رعایت قوانین و مقررات، سازمان جهانی هواپیمایی کشوری از رشدی قابل توجه در ارائه خدمات به اقتصاد و مردم ایران برخوردار بوده و با اتکا به توانایی‌های ذاتی ملی و حمایت بی دریغ مسافران و مردم، نقشی قابل توجه در اتصال مردم ایران به اقصا نقاط کشور و مقاصد خارجی متعدد ایفا کرده است.
«یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های این صنعت، شرکت های هواپیمایی هستند که همگی زیر نظارت این سازمان، به عنوان نماینده حاکمیت در تامین منافع عمومی فعالیت می‌کنند. هواپیمایی غیرنظامی در ایران همواره در معرض محدودیت‌های ناشی از دشمنی بدخواهان ملت ایران و رقبای خارجی خود در عرصه هوانوردی بوده است.»

«برخی از این شرکت ها، در عرصه رقابت بین‌المللی نیز بسیار خوب ظاهر شده و با اتصال منظم مقاصد خارجی به یکدیگر از طریق ایران، به عنوان یک رقیب جدی در حوزه مسافران ترانزیتی هوایی در منطقه مطرح شوند.»
در ادامه این بیانیه آمده است: پس از انتشار اخبار و تبلیغاتی درخصوص محدود ساختن پروازهای هواپیمایی ماهان به آلمان، در نهایت تعلیق مجوز پروازهای این شرکت به آن اعلام شد. «هواپیمایی ماهان، یک شرکت حمل و نقل هوایی تجاری است که مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده و برای اطمینان از رعایت همه الزامات ایمنی و امنیتی زیر نظارت دائم این سازمان بوده و هیچ نوع نگرانی ایمنی و امنیتی که ادامه پروازهای این شرکت را با محدودیت مواجه سازد در نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری یافته نشده و توسط سایر سازمان‌های هواپیمایی کشوری، از جمله سازمان‌های اروپایی و سازمان هواپیمایی کشوری آلمان نیز گزارش نشده است.» «این شرکت در روزهای اخیر موفق به تمدید مجوز فعالیت در اروپا، با کسب امتیازی برتر از قبل شده است.»

سازمان هواپیمایی کشوری در این بیانیه خاطرنشان ساخته، «از نظر ما، تصمیم آلمان در راستای جنگ اقتصادی با ملت ایران بر سازمان هواپیمایی کشوری، تحمیل شده است. هواپیمایی ماهان، خدمات شایسته‌ و سطح بالایی در سطح بین‌المللی ارائه می‌کند و مسافران آسیایی و اروپایی زیادی، استفاده از ماهان را برای سفرهای خود ترجیح می‌دهند.»

براساس بیانیه سازمان هواپیمایی، این محدودیت نشان از قدرت صنعت هوانوردی کشور و شرکت تحریم شده دارد، زیرا در جنگ اقتصادی و روانی کنونی، دشمنان به دنبال مبارزه با نقاط قوت کشور هستند.
سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده که با کمک همه مراجع در کشور و شرکت های هواپیمایی، ضمن انجام تدابیر لازم برای مقابله با این تصمیم، گسترش مقاصد خارجی پروازی شرکت های هواپیمایی ایرانی را در دستور کار قرار داده و اطمینان می‌دهد که پرچم ایران در آسمان جهان در اهتزار خواهد بود.

کد خبر 429407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha