دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مستند جدید دی‌کاپریو با عنوان «دریای سایه‌ها» که با تمرکز بر موقعیت خطرناک گرازماهی‌ها ساخته شده در جشنواره فیلم ساندنس با استقبال روبه رو شد.

سينما

به گزارش آسوشیتدپرس، فیلم «دریای سایه‌ها» که لئوناردو دی کاپریو تهیه کننده آن بوده است، درباره گونه در معرض خطر «واکیتا» که گراز ماهی کالیفرنیا و یکی از نادرترین این گونه‌ها در جهان است، ساخته شده است.

این فیلم نیروی دریایی مکزیک را دنبال می‌کند که در پوشش محققان و متخصصان مسایل زیست محیطی و روزنامه‌نگار تلاش دارند تا به نجات کوچک‌ترین گونه باقی مانده از گراز ماهی‌ها بپردازند.

بر مبنای قانون محافظت از نهنگ‌ها و دولفین‌ها، کمتر از ۳۰ عدد از این موجودات در شمال خلیج کالیفرنیا در مکزیک باقی مانده است که در واقع تنها نمونه موجود در حیات وحش هم هست. این گونه در معرض خطرترین گونه موجود در جهان است.

به دلیل جثه کوچک، تعداد زیادی از این جانوران در تورهای شکار ماهی و میگو گیر افتاده‌اند و همین باعث کاهش شدید جمعیت آن‌ها شده است. پس از منقرض‌شدن دلفین رودخانه‌ای چین در سال ۲۰۰۶، بیشترین توجه‌ها به این جانور به عنوان یک موجود آب‌زی در معرض انقراض شده است.

گروه سازنده این مستند گفته است این مستند به اندازه یکی از فیلم‌های به شدت هیجان‌انگیز و تریلرهای هالیوودی مخاطبان را جلب می‌کند.

فیلمبردار مشهور اتریشی ریچارد لادکانی این فیلم را کارگردانی کرده است.

یکی از مباحث این فیلم تاثیر کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی بر انقراض واکیتاهاست. این کارتل‌ها از تورهای غیرقانونی دریایی برای انتقال مواد استفاده می‌کنند که این پستانداران کوچک در آنها گرفتار می‌شوند .

در این مستند بر نقش کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی و ماهیگیران چینی بر به انقراض رفتن ماهی توتاابا در دریای کورتز نیز اشاره شده است. گفته شده روش‌های مرگبار آنها زندگی موجودات دریایی را به خطر انداخته است.

«دریای سایه‌ها» نخستین مستند محیط زیستی دی کاپریو نیست و وی پیشتر برای تولید فیلم‌های دیگری در این باره سرمایه‌گذاری کرده بود که «یازدهمین ساعت» در سال ۲۰۰۷ مستندی که وی راوی آن نیز بود، از جمله آنها است.

جشنواره ساندنس ۲۰۱۹ دیروز به کار خود خاتمه داد.

کد خبر 430764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha