همشهری آنلاین: علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی جزئیات حمایت بنیاد از فیلم های پذیرفته شده در جشنواره را تشریح کرد.

علیرضا تابش

علیرصا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی درباره حمایت این بنیاد از آثار پذیرفته شده در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از مجموع حمایت‌هایی که بنیاد سینمایی فارابی امسال از فیلم‌های سینمایی داشت، ۸ فیلم در جشنواره فیلم کودک پذیرفته شد، که ۵ فیلم با مشارکت بنیاد فارابی ساخته شده و به ۳ فیلم هم وام تعلق گرفته که تابستان امسال در جشنواره بین المللی فیلم کودک اصفهان پذیرفته و نمایش داده شد.

  •  ۱۲ فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره با حمایت فارابی تولید شده اند

وی افزود:در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر از میان فیلم‌های پذیرفته شده در جشنواره، مجموعا ۱۲ فیلم در بخش «سینمای ایران» و «نگاه نو» و «انیمیشن» حضور دارند که با حمایت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده اند، از این ۱۲ فیلم، بنیاد فارابی در ۹ فیلم مشارکت داشته و به ۳ فیلم تسهیلات داده است.

  • حضور ۹ فیلم در بخش سودای سیمرغ 

تابش با بیان اینکه ۳ فیلم در بخش نگاه نو و در بخش انیمیشن‌های سینمایی، یک انیمیشن حضور دارد، گفت:یک فیلم هم به طور مشترک در دو بخش نگاه نو و سینمای ایران حضور دارد.

وی افزود: خوشبختانه این فیلم‌ها تنوع محتوایی و ساختاری دارند و سعی کردیم به موضوعات مختلف تاریخی، اجتماعی توجه کنیم و همین طور به حمایت از فیلم‌های اول و دوم کارگردان‌ها بپردازیم.

  • جشنواره فجر صبح‌ها میزبان کودکان است

تابش درباره برگزاری دومین دوره جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» گفت: کار دیگری که بنیاد سینمایی فارابی به همراهی جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی تدارک دیده، اجرای دومین دوره سیمرغ و پروانه‌ها است، امسال هم جشنواره فجر صبح‌ها میزبان کودکان است و در سانس صبح در سینماهای سراسر کشور، پنج فیلم کودک و نوجوان نمایش داده می‌شود. امیدوارم جشنواره ملی فیلم فجر که یکی از خاطره انگیزترین رویدادهای پس از انقلاب است، با نمایش فیلم‌ها برای کودکان به یک رویداد خاطره انگیز برای کودکان و نوجوانان ایرانی تبدیل شود و کودکان و نوجوانان هم سهمی از جشنواره ملی فیلم فجر داشته باشند.

  • جشنواره فیلم فجر نمادی از همبستگی اهالی سینماست

وی در خصوص جشنواره فیلم فجر امسال بیان کرد: خیلی خوشحالم که در چهلمین سال انقلاب، آثار چند نسل از سینماگران ایران در جشنواره امسال نمایش داده می‌شود و ما باید قدردان خانواده بزرگ سینمای ایران باشیم که با شور و نشاط در این رویداد بزرگ حضور دارند و جشنواره فیلم فجر نمادی از همبستگی اهالی سینما در تعالی این هنر است.

  • سینما پس از انقلاب افتخارات ارزشمندی را برای ملت ایران کسب کرده است

وی با اشاره به اینکه سینمای ما دستاورد انقلاب اسلامی است، بیان کرد: سینمای نوین ایران مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و سینمای ایران به عنوان نمادی از پیشرفت، تحول و استقلال فرهنگی در داخل و خارج از کشور محسوب می‌شود و خدا را شاکریم که با تلاش و خلاقیت چند نسل از هنرمندان کشورمان، سینمای نجیب ایران در چهار دهه اخیر افتخارات ارزشمندی را برای ملت ایران کسب کرده است.

  • جشنواره فیلم فجر را به دلیل مقاصد سیاسی، هدف قرار ندهید

تابش با اشاره با حاشیه سازی که ساعتی پس از افتتاحیه جشنواره فیلم فجر توسط برخی رسانه ها آغاز شد، گفت: متاسفانه افرادی که در آیین افتتاحیه جشنواره حضور نداشتند صرفا به استناد برخی اظهار نظرهای نادرست یا اخبار حاشیه ای، حکمی قطعی درباره انجام یک تخلف در افتتاحیه صادر کردند.

وی ادامه داد:جالب اینجاست که اظهارنظر کارگردانان، تهیه کنندگان و منتقدان سینمایی حاضر در مراسم، توسط منتقدان به جشنواره دیده نشد و مورد استناد قرار نگرفت.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی «انصاف» و «تحقیق» را در اظهارنظرها مهم توصیف کرد و گفت: سینمای ایران با شور و اشتیاق و تلاش‌های فراوان به استقبال جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب رفت در حالیکه عده‌ای با برخی مقاصد سیاسی جشنواره را هدف گرفتند و با نگاهی غیرمنصفانه و با اظهارنظرهای بدون پشتوانه تحقیقی، «حاشیه سازی» را به جای «توجه به متن» ترجیح دادند که جای تاسف دارد.

کد خبر 430651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha