همشهری آنلاین: فیلم سینمایی همه می‌دانند به کارگردانی اصغر فرهادی که نامزد دریافت هشت جایزه گویا بود، سی و سومین دوره مراسم اهدای مهم‌ترین جایزه سینمای اسپانیا را دست خالی ترک کرد.

فيلم سينمايي قهرمان ها از اسپانيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، در شب ناکامی «همه می‌دانند» فرهادی، تریلر سیاسی «قلمرو» با بردن هفت جایزه از جمله بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگران مرد اصلی و مکمل پیروز مطلق جوایز گویا (اسکار سینمای اسپانیا) لقب گرفت. ضمن اینکه مهم‌ترین جایزه این دوره یعنی بهترین فیلم به درام ورزشی «قهرمان‌ها» رسید که نماینده اسپانیا در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار نود و یکم هم بود.

خاویر فسر برای ساختن فیلمی درباره ورزش بسکتبال، نابازیگرانی با ناتوانی‌هایی طبیعی به خدمت گرفت و از میان آنها خسوس ویدال توانست جایزه بهترین بازیگر تازه‌کار را از آن خود کند. «قهرمان‌ها» در ۱۱ رشته بخت بردن جایزه داشت که در نهایت به سه جایزه بسنده کرد و یکی از آنها به ترانه اصلی رسید. فیلم در گیشه سینمای اسپانیا بسیار موفق بود و در فهرست پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۸ در صدر ایستاد.

رودریگو سوروگوین که با «قلمرو» یکی از چهره‌های برجسته شب اهدای جوایز گویا در شهر سویل اسپانیا بود، تا حدود سه هفته دیگر باید بخت خود را در مراسم اهدای جوایز اسکار بیازماید. این فیلمساز جوان و ۳۷ ساله اسپانیایی با فیلم ۲۰ دقیقه‌ای «مادر» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از اسکار ۲۰۱۹ است. ضمن اینکه تازه‌ترین تجربه کارگردانی فیلم بلند او به نام «مادر» در مرحله آماده‌سازی قرار دارد.

«همه می‌دانند» در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه، ترانه‌ اصلی، بازیگران مرد و زن (خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز)، بازیگر مرد مکمل و تدوین (هایده صفی‌یاری) نامزد کسب جایزه گویا بود. جایزه بهترین بازیگر مرد را آنتونیو دلاتوره برای «قلمرو» برد و جایزه بهترین بازیگر زن به سوزی سانچس برای «بیماری یکشنبه» رسید.

«جنگ سرد» پاول پاولیکوفسکی جایزه بهترین فیلم اروپایی را از مراسم گویا برای سینمای لهستان به ارمغان آورد و «رما» به کارگردانی آلفونسو کوارون جایزه‌ای را برد که به بهترین فیلم کشورهای اسپانیایی و پرتغالی‌زبان آمریکا اهدا می‌شود.

کد خبر 430587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha