همشهری آنلاین: برترین‌های جام ملت‌های آسیا اعلام شد که بنابر آن قطر بهترین تیم شناخته شد، عربستان برترین بازی مالکانه را داشت و ژاپن خشن‌ترین تیم این دوره بود.

جام ملت‌هاي آسيا

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال قطر در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا به دیدار ژاپن رفت و این حریف خود را هم با نتیجه ۳ بر یک شکست داد تا برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. قطر در حالی قهرمان این دوره از مسابقات شد که بسیاری از عناوین بهترین دیگر را هم به دست آورد.

  • بیشترین پیروزی

قطر با ۱۰۰% پیروزی در این مسابقات به مقام قهرمان رسید. قطری‌ها در هر ۷ دیداری که در مراحل گروهی و حذفی به میدان رفتند پیروز شدند و همه پیروزی‌های این تیم هم در ۹۰ دقیقه به دست آمد تا اقتدار این تیم مشخص شود.   پس از قطر نیز ژاپن که نایب قهرمان این مسابقات شد با ۶ پیروزی و یک شکست بهترین عملکرد را داشت. تیم‌های کره جنوبی با ۴ پیروزی از ۵ بازی و ایران با ۴ پیروزی از ۶ بازی تیم‌های بعدی هستند.

  • بیشترین گل زده

قطری‌ها با ۱۹ گل زده بهترین خط حمله این مسابقات را هم به خود اختصاص دادند و تیم ملی ایران با ۱۲ گل زده در ۶ بازی و ژاپن با ۱۲ گل زده در ۷ بازی بعد از قطر بهترین عملکرد را داشتند.

  • دو تیم بدون شکست

دو تیم کارشان را در این مسابقات بدون شکست به پایان رساندند. قطر قهرمان این مسابقات یکی از این دو تیم است و اردن نیز دیگر تیمی بود که کارش را در این مسابقات بدون گل خورده به پایان رساند. اردنی‌ها کارشان را در مرحله گروهی مسابقات بدون شکست به پایان رساندند و در مرحله یک هشتم مسابقات مقابل ویتنام روی ضربات پنالتی بازی را واگذار کردند تا آنها هم بدون شکست (در ۹۰ و ۱۲۰ دقیقه) به کارشان در این جام پایان دهند.

  • بیشترین گل و بیشترین پاس گل

المعز علی مهاجم تیم قطر با ۹ گل زده بهترین گلزن این مسابقات شد و اکرم عفیف با ۸ پاس گل بهترین پاسور این مسابقات شد تا قطری‌ها در این آیتم هم گوی سبقت را از دیگر تیم‌های آسیایی بربایند. بعد از المعز علی ۴ بازیکن با ۴ گل زده در دومین رده گلزنان برتر جام قرار گرفتند که سردار آزمون نیز یکی از این ۴ بازیکن بود.  اکرم عفیف ستاره گلساز تیم قطر با ۱۰ پاس گل در این مسابقات رکورد جالبی از خود به جای گذاشت و پس از او نیز  «کریس ایکانمیدیس» از تیم استرالیا با ۴ گل دومین گلساز برتر مسابقات باشد.  

  • بیشترین کارت زرد

بیشترین کارت زرد این مسابقات به تیم‌های قطر و کره شمالی رسد. این دو تیم با این تفاوت با ۱۳ کارت زرد بیشترین اخطار را گرفتند که کره‌ای‌ها این ۱۳ اخطار را تنها در ۳ بازی گرفتند اما قطر در ۷ بازی این تعداد اخطار گرفت.  ژاپن با ۱۲ اخطار در ۷ بازی و ایران با ۱۱ اخطار در ۶ بازی از دیگر تیم های پر اخطار این مسابقات بودند.

  • بیشترین کارت قرمز

در جریان این مسابقات داوران تنها ۵ بار از کارت قرمز استفاده کردند که سهم کره شمالی با ۲ کارت قرمز بیش از سایر تیم‌ها بود.  بازیکنانی از تیم‌های فلسطین، ازبکستان و امارات هم یکبار با کارت قرمز داور جریمه شدند.

  • ژاپنی‌ها پرخطاترین تیم مسابقات

چشم بادامی‌ها رکورد خطا روی بازیکنان تیم مقابل را در این مسابقات شکستند. بازیکنان تیم ژاپن در مجموع ۷ بازی ۱۱۰ بار مرتکب خطا شدند تا بیشترین خطا را در این مسابقات داشته باشند. تیم‌های ایران با ۸۶ و قطر با ۸۴ خطا بعد از ژاپن دو تیم دیگر پر خطا در این مسابقات بودند.

  • عربستان مالک‌ترین تیم جام

همانطور که قابل پیش بینی بود، عربستان با متوسط ۶۷% مالکیت مالک‌ترین تیم جام ملت‌های آسیا بود و بعد از آن نیز تیم کره جنوبی با متوسط ۶۵% دومین تیم مالک این تورنمنت بود. قطر قهرمان این دوره از مسابقات با متوسط ۵۱/۹% مالکیت در هر بازی هشتمین تیم برتر مسابقات بود و تیم ملی ایران با متوسط ۵۶/۵% پنجمین تیم مالک مسابقات بود.

کد خبر 430509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha