همشهری آنلاین: رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دوران اقدام نادرست آمریکا بسیار کوتاه است، اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند تاثیری در روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا بگذارد

روحاني

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه «دراگا اشتانبوک»، سفیر جدید کرواسی با اشاره به اینکه امروز اتحادیه اروپا قدم اولیه را اگر چه با تاخیر زیاد در زمینه مالی برداشته است، اظهار داشت: البته از اینکه اتحادیه اروپا نشان داد می‌تواند برابر چهره خشم‌آلود آمریکا استقلال عمل داشته باشد، خوشحال هستیم. امروز دنیا با کاخ سفیدی روبه روست که سران آن حتی شخصیت‌های مهم اطلاعاتی و امنیتی خودشان را هم قبول ندارند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کرواسی از روابط عمیق فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند، گفت: تهران خواهان روابط نزدیک و صمیمی در همه زمینه‌ها با کرواسی است.

روحانی با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران، گفت: امروز دنیا و سازمان‌های بین‌المللی این کار کاخ سفید را محکوم می‌کنند و بی‌تردید از این مسایل عبور خواهیم کرد و اهمیتی برای آن قایل نیستیم. معتقدیم آن که در این میان زیان می‌کند، شرکت‌ها و ملت‌های جهان هستند که اراده‌شان تقویت روابط با یکدیگر است و در این میان مزاحمی وارد شده که قصد دارد در روابط ملت‌ها و دولت‌ها اخلال ایجاد کند.

رییس جمهوری تقویت روابط اقتصادی تهران – زاگرب را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه انرژی و مسایل مالی همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

«دراگا اشتانبوک» سفیر جدید کرواسی نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان، تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در خصوص مسایل مالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کرواسی از این تصمیم اتحادیه اروپا خوشحال است و این موضوع می‌تواند به تقویت و گسترش روابط دو کشور کمک کند.

سفیر جدید کرواسی خاطر نشان کرد: کرواسی از هر فرصتی برای بهبود روابط دو کشور استفاده خواهد کرد.

کد خبر 430488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha