وقتی سارق جوان، پرادوی ۵۰۰میلیونی برج‌سازی‌ را سرقت کرد و او را تا پرتگاه مرگ پیش برد نمی‌دانست خودش هم به دام شاه‌دزدی گرفتار خواهد شد.

متهم

به‌گزارش همشهری، ظهر سوم آذرماه امسال، خودروهای عبوری در خیابان فرجام چشمشان به مردی میانسال افتاد که خون آلود روی زمین افتاده بود. رانندگان با دیدن این وضعیت توقف کردند و وقتی خود را بالای سر مرد میانسال رساندند متوجه شدند که او چاقو خورده است. در چنین شرایطی مرد مجروح برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت. او از ناحیه گردن، ‌دست و پا چاقو خورده بود که زیر تیغ جراحان رفت و از یک قدمی مرگ به زندگی بازگشت، اما از ناحیه حنجره دچار مشکل شده بودو نمی‌توانست به خوبی صحبت کند.  

  • در دام سارق خشن

مرد میانسال که به سختی می‌توانست صحبت کند، گفت: چند وقت پیش تصمیم گرفتم خودروی پرادوی خود را بفروشم. به همین دلیل در سایت دیوار درخصوص فروش ماشین آگهی گذاشتم. قیمت را هم ۵۰۰ میلیون تومان تعیین کردم تا اینکه فردی به من زنگ زد و گفت ماشین را می‌خواهد. او خودش را محمد معرفی کرد و قرار شد ۱۰۰میلیون پول ماشین را نقدا و مابقی را هم هنگام انتقال سند بپردازد. او آن روز به بانک رفت و درخصوص انتقال ۱۰۰میلیون پول به‌حساب من از طریق شبا فیشی به من داد اما هیچ پولی به‌حساب من واریز نشده بود؛

با این حال مرد خریدار می‌گفت زمان می‌برد تا پول به‌حساب من واریز شود. حتی من با در دست داشتن فیش به بانک رفتم و مسئول بانک هم گفت: باید صبر کنم. وی ادامه داد: فردای آن روز مرد خریدار با من قرار گذاشت تا ۴۰۰میلیون دیگر را پرداخت کند تا سند را به نامش بزنم. روز حادثه سواربر پرادو به محل قرار در شرق تهران رفتم. مرد جوان سوار ماشینم شد اما ناگهان در خیابانی خلوت چاقویی روی گلویم گذاشت و چند ضربه به من زد و بعد مرا به بیرون از ماشین پرتاب کرد.

  • وقتی دزد به دزدی می‌زنه

شاکی پرونده به چهره نگاری متهم پرداخت. کارآگاهان در مرحله بعد به بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار پرداختند تا اینکه توانستند متهم را شناسایی و دستگیر کنند. او که احمد نام دارد و متولد سال ۶۸  است به سرقت خودروی پرادو و مجروح کردن راننده آن اقرار کرد اما مدعی شد که خودش در دام شاه دزدی گرفتار شده و به آنچه می‌خواسته نرسیده است. این سارق جوان گفت: من در زمینه خرید و فروش مشروبات الکلی فعالیت دارم اما درآمد خوبی نداشتم به همین دلیل یکی از دوستانم فرد مالخری را به من معرفی کرد که اهل شهرستان‌های غربی کشور بود.

او  به من پیشنهاد داد تا خودروی مدل بالا سرقت کنم و در اختیار او قرار دهم تا اوراقش کند و قطعاتش را بفروشد. این شد که تصمیم گرفتم طعمه‌هایم را از سایت دیوار شناسایی کنم. البته تازه این ترفند را شروع کرده بودم و تنها یک نفر را به دام انداختم. پس از سرقت پرادو هم آن را به مالخری که در شهرستان بود رساندم. او ماشین را ۲۵میلیون تومان از من خرید، ۱۰میلیون آن را پرداخت کرد و قرار شد مابقی را به‌زودی بپردازد اما سرم کلاه گذاشت و در واقع به نوعی دزد به دزد زد.

همان ضرب‌المثل قدیمی که می‌گویند اگر دزدی به دزد بزند، شاه دزد است. من هم در دام شاه دزد گرفتار شدم و به پولم نرسیدم. وی ادامه داد: فیشی که مدعی بودم با آن پول را از طریق شبا به‌حساب شاکی منتقل کرده‌ام هم جعلی بود و قصد داشتم با این شگرد افراد دیگری را هم به دام اندازم اما چون خودم در دام شاه دزد گرفتار شده بودم دیگر بی‌خیال شدم تا مالخری تازه پیدا کنم.
پس از اعترافات این سارق، ‌دادیار دوم دادسرای ویژه سرقت دستور بازداشت مالخران را صادر کرد که تمام آنها دستگیر شدند و تحقیقات از اعضای این گروه ادامه دارد.

کد خبر 430413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha