همشهری آنلاین: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای از ثبت ساز و کار ویژه مالی با ایران استقبال کرد.

موگرینی

به گزارش تسنیم،   فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای از ساز و کار ویژه مالی با ایران به عنوان کانال تجارت مشروع اتحادیه اروپا با تهران استقبال و آن راه گامی مهم در تعهد اروپا به برجام عنوان کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت که این سازوکار مالی را به سرعت گسترش خواهیم داد و از همه کشورهای اروپایی خواستار همکاری فعال هستیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در سیزده گزارش متوالی تایید کرده است که ایران به طور کامل به تعهدات خود پایبند است، تا زمانی که ایران همچنان به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد، اتحادیه اروپا نیز همچنان متعهد به اجرای کامل و موثر برجام در تمام جنبه های آن است. ما در رابطه با حفظ این توافقنامه بین المللی خواهان همکاری شرکای بین المللی خود هستیم. این مسئله در راستای احترام ما به توافقات بین المللی و نیز پیشرفت امنیت منطقه ای و بین المللی ما اخذ شده است.

«هایکو ماس»، «جرمی هانت» و «ژان ایو لودریان» وزرای خارجه سه کشور اروپا روز پنجشنبه رسماً ثبت سازوکار مالی ویژه اروپا برای ایران را اعلام کردند.  

در بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است که "آلمان، انگلیس و فرانسه در راستای تعهد قاطع و تلاش های مستمر خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل رسیده، ایجاد اینستکس که سازوکاری ویژه با هدف تسهیل تجارت مشروع میان عوامل اقتصادی اروپا با ایران است را اعلام می کنند. "

کد خبر 430349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha