چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرحله‌ی نخست بازگشایی و بهسازی موزه رضا عباسی با بازگشایی تالارهای خوشنویسی، نگارگری، اسلامی یک و اسلامی دو بازگشایی انجام شد.

تجسمي

به گزارش ایسنا، توجه به مخاطب و تکریم ارباب رجوع و ایجاد شرایط بهتر بازدید، به روز رسانی و تجهیز سیستم حفاظت الکترونیک، ساماندهی و تعمیرات سرویس‌های بهداشتی مطابق با استاندارد معلولان، نوسازی آسانسور، بهینه سازی امکانات ایمنی و نصب فایرباکس، ایجاد اتاق اختصاصی برای استفاده پژوهشگران و راه‌اندازی بلیت الکترونیک از اهداف فاز نخست این پروژه بوده است.

موزه رضا عباسی در سال ۱۳۵۶ گشایش یافته و ساختمان این موزه چهار طبقه، دارای سبک مدرن است و مجموعه ارائه شده در این موزه آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.

آثار متنوع این موزه ریتون‌های زرین دوره هخامنشی، ظروف سیمین دوره ساسانی و دیگر اشیا فلزی و سفالی، زیور آلات و نگاره‌ها و خوشنویسی را شامل می‌شود.

چهارم آبان ماه، محسن شیخ‌الاسلام، معاون میراث‌فرهنگی استان تهران، از تعطیلی سه موزه "رضا عباسی"، "نقاشی پشت شیشه" و "آبگینه و سفالینه‌های ایران"، برای مرمت، تعمیرات ساختمانی و تکمیل حفاظت الکترونیک موزه‌ای تا تا پایان همان ماه خبر داده بود. اما اکنون بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، قرار است موزه رضا عباسی در دهه فجر بازگشایی شود.

کد خبر 430231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha