همشهری آنلاین: ترکیب شش نفری هیات داوران جشنواره فیلم برلین به ریاست ژولیت بینوش در فاصله یک هفته تا آغاز شصت و نهمین دوره آن کامل شد.

پوسترهاي رسمي جشنواره برلين 2019

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، سباستین للیو (کارگردان اهل شیلی)، جاستین چانگ (منتقد آمریکایی)، ساندرا هولر (بازیگر آلمانی)، ترودی استایلر (بازیگر و کارگردان بریتانیایی) و راجندرا روی (نمایشگاه‌گردان آمریکایی) اعضای هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل برلیناله ۲۰۱۹ هستند که ریاست آن را بینوش، بازیگر تحسین‌شده فرانسوی بر عهده دارد.

امسال در مجموع ۲۳ فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل برلین حضور دارند که از میان آنها ۱۷ فیلم برای دریافت جایزه خرس طلایی و خرس‌های نقره‌ای رقابت می‌کنند. این جشنواره ۱۸ تا ۲۸ بهمن در آلمان برگزار می‌شود و از ویژگی‌های دوره ۶۹ آن می‌توان به حضور هفت فیلمساز زن در بخش مسابقه رسمی اشاره کرد. «محبت غریبه‌ها» ساخته لونه شرفیگ از دانمارک هم فیلم افتتاحیه جشنواره است.

للیو سال گذشته با «زن شگفت‌انگیز» اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برد؛ فیلمی که در ۲۰۱۷ جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه را به دست آورده بود. للیو امسال «نافرمانی» را با بازی ریچل مک‌آدامز و ریچل ویتس در جشنواره تورنتو داشت. چانگ رئیس جامعه ملی منتقدان فیلم است و هولر هم با بازی در فیلم نامزد اسکار «تونی اردمان» به چهره‌ای جهانی تبدیل شد. او سال گذشته با «در راهروها» در بخش رسمی برلین حضور داشت.

در مراسم پایانی جشنواره برلین در مجموع هشت جایزه اهدا می‌شود که برترین آنها خرس طلایی به بهترین فیلم بخش مسابقه رسمی است. خرس‌های نقره‌ای هم عبارتند از جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه آلفرد بائر به فیلمی که چشم‌اندازی تازه در سینما می‌گشاید، چهار جایزه به بهترین کارگردان، بهترین بازیگران زن و مرد و بهترین فیلمنامه و جایزه دستاورد چشمگیر هنری در بخش‌های فنی.

کد خبر 430199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha