دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سابک، شرکت صنایع شیمیایی عربستان، از جمله به دلیل تلاطمات در تجارت جهانی با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده است. رئیس سابک در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرده است.

شركت سابك

به گزارش یورونیوز، یوسف بن عبدالله البنیا، رئیس شرکت صنایع شیمیایی عربستان، روز یکشنبه ۷ بهمن (۲۷ ژانویه) اعلام کرد: «ما بخشی از سیستم اقتصاد جهانی هستیم و تحولات اقتصادی جهان بر ما تاثیر می‌گذارد. اما ما قادر هستیم خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم.»

سود سابک، شرکت پتروشیمی عربستان، در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) به نسبت همین محدوده زمانی در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴/ ۱۲ درصد کاهش یافته و به ۸۶۴ میلیون دلار رسیده است. این کاهش سود را حتی کارشناسان اقتصادی نیز پیش‌بینی نمی‌کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز یوسف بن عبدالله البنیا،  یکی از دلایل کاهش سود را کاهش در قیمت فروش در عرصه جهانی اعلام کرده است.

شرکت صنایع شیمیایی سابک عربستان، که یکی از مهم ترین سهام‌داران شرکت محصولات شیمیایی کلاریانت سوئیس است، در تولید محصولات پلاستیکی، انواع فلزات و کود شیمیایی فعال و فعالیت‌اش به شدت به قیمت نفت جهانی وابسته است.

رئیس شرکت صنایع شیمیایی عربستان تاکید کرد که هنوز تصمیم‌گیری در رابطه با افزایش خرید سهام شرکت محصولات شیمیایی کلاریانت سوئیس از طرف سابک انجام نشده است. سابک در حال حاضر ۲۵ درصد از سهام شرکت کلاریانت سوئیس را در اختیار دارد.

پیشتر شایعات فراوانی در این باره که سابک عربستان در نظر دارد سهام بیشتری از شرکت کلاریانت را بخرد بر سر زبان‌ها افتاده بود. یوسف بن عبدالله البنیا در این باره گفت که تصمیم‌گیری در این باره در آینده انجام خواهد شد.

چندی پیش اعلام شد که شرکت محصولات شیمیایی کلاریانت سوئیس و سابک عربستان تصمیم گرفته‌اند فعالیت‌های خود را در زمینه تهیه محصولات پلاستیکی هماهنگ کنند.

تحولات موجود در درون سابک نیز بر شرایط این شرکت شیمیایی تاثیر فراوانی داشته است. یکی از بزرگ‌ترین سهامداران سابک بنیاد دولتی عربستان سعودی (PIF) است. این بنیاد اعلام کرده که در نظر دارد بیشتر سهام خود در این شرکت را به شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) بفروشد.

کد خبر 429982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha