همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این فقط موشک نیست که بازدارندگی ایجاد می‌کند و هرجا که دشمن حرکتی علیه ایران انجام دهد، لشگری از همان منطقه در مقابل او می‌ایستد.

حسین سلامی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ ‌پاسدار «حسین سلامی» در نخستین همایش ملی معماری دفاعی امنیتی نظام اسلامی که روز دوشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: برای ما که جهاد در راه خدا جزیی از ایمان حقیقی است، معماری دفاعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ما داری فلسفه دفاعی نیرومند هستیم، افزود: قلمرو ما رفع فتنه از روی زمین است و فتنه به معنی ظلم بی عدالتی و استکبار است.

جانشین فرمانده سپاه عنوان کرد: در منطق اعتقادی اسلام دفاع فاقد مرز و یا محدوده جغرافیایی مشخص است؛ دایره دفاعی ما مستضعفین را در بر می‌گیرد.

سردار سلامی با بیان اینکه دکترین دفاعی ما منشا گرفته از آموزه های دفاعی ما یعنی منطق اعتقادی و منطق راهبردی است، گفت: در منطق اعتقادی ما برای دفاع از مستضعفان، احیای عدل و از بین بردن استکبار بجنگیم؛ در این منطق ساماندهی و گسترش قدرت باید به شکلی باشد که بتوان در مقابل مستکبران استاد و بر آنان غلبه کرد.

وی این نوع قدرت را سیال و قابل تکثیر توصیف کرد و یادآور شد: وقتی که بنای قدرت را بر منطق اعتقادی قرار می دهیم‌ دارای یک‌ چشمه جوشان در زمینه قدرت خواهیم شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: ما باید اعتقاد و ایمان و باور حقیقی را در کالبد نیروی های مسلح خود معنی کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: زمانی که ما با این منطق برخورد می کنیم دوستان متعددی در سراسر عالم پیدا خواهیم کرد؛ قدرت های دفاعی با الهام از آموزه ها شکل می گیرد و به ایجاد یک جبهه دفاعی بزرگ منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما با قدرت های بزرگ ‌جهان در نبرد هستیم و آنها تمام ‌تمرکز خود را برای شکست ما بسیج کرده اند، خاطرنشان کرد: باید قدرت دشمن را در زمان و مکان با فرسایش مواجه کنیم؛ این ‌نخستین‌ کاری است که می تواند در شرایط نابرابر زمینه ساز پیروزی های بزرگ باشد.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: ما حضور فیزیکی متراکم و مستقیمی در منطقه نداریم‌ اما نیروهای بزرگی که همزمان و هم راستا با ما هستند در منطقه حضور دارند.

سردار سلامی افزود: ما در روش ها، هدف ها و الگوهای مبارزه دارای ساختار منفصل از لحاظ فیزیکی اما متصل از نظر راهبردی هستیم و دشمنان ما این را به عنوان نفود معنی می کنند در حالی که این نفود نیست بلکه حرکت و وسعت یابی یک انقلاب است.

وی تاکید کرد: امروز ما هم نمی توانیم این به اصطلاح نفوذ را از بین ببریم زیرا این اتفاقات از یک درون با ایمان و هدفمند شکل گرفته است. اینکه چرا امروز جبهه وسیعی علیه دشمن ایجاد شده است مربوط به گسترش روح اسلام و جهاد اسلامی در بخش های مختلف جهاد اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه دشمنان ما در موضوع نداشتن فلسفه دفاعی معنوی شکست خورده اند، گفت: آمریکایی ها با این همه هزینه های سیاسی و نظامی شکست های کم نظیری متحمل شده اند و از این به بعد نیز متحمل خواهند شد.

سردار سلامی عنوان کرد: قدرت به تنهایی کافی نیست، زیرا قدرت انبوه نیز می تواند منجر به شکست های بزرگ‌ شود اگر یک‌ هندسه صحیح بر اندیشه شکل دهندگان حاکم نباشد؛ امروز دشمن ما در عرصه وسیعی درگیر است در حالی که عمق راهبردی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه ما خطوط نبرد را به هزاران کیلومتر آن طرف تر از کرخه و کارون منتقل کرده ایم، اضافه کرد: دشمن نمی‌توان قدرت نظامی خود را گسترش دهد و ظرفیت برای عمل در میدان ندارد.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه آنها به رویکرد نیابتی روی آورده اما شکست خورده اند، گفت: ما در اینجا می اندیشیم در هزاران کیلومتر آن طرف تر این فکر اجرا می شود. در حالیکه انفصال جغرافیایی داریم دارای اتصال فکری هستیم.

سردار سلامی عنوان کزد: ما در درون هم به قدرت بی انتها متصل هستیم و مردم حاضر هستند مانند آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد را تکرار کنند.

وی ادامه داد: این هنر ولی فقیه است که مردم را در داخل و خارج برای یک نبرد پیروزمندانه آماده می کند. نتیجه راهبردهای رهبر انقلاب عاجز شدن دشمن از بکار بردن تدابیر عملیاتی است.

سردار سلامی تاکید کرد: ما امکان طرح گزینه نظامی را از دشمن صلب کرده ایم و قدرت اقتصادی دشمن منحنی زوال را طی می کند. قدرت سیاسی دشمن به تدریج به زوال رسیده است و این آمریکا است که به سمت زوال بیشتر می رود.

وی افزود: دشمن ما ساز و کار تبدیل موفقیت های نظامی به دستاوردهای سیاسی را از دست داده است. بنابر این ما خطوط هراس دشمن را شناسایی کرده ایم و متوجه هستیم که واکنش های موثر را چگونه و در کجا باید اجرا کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا با آن همه قدرت ظاهری در حال عقب نشینی از سوریه است. امروز چین از آمریکا زاویه گرفته است و آنها در حال یک نبرد سیاسی اقتصادی هستند و ترکیه در مداری مستقل از سیاست آمریکا عمل می کند.

سردار سلامی عنوان کرد: ما یک حاکمیت مستقل از اراده قدرت ها را شکل داده ایم و امروز روز مهم دفاع از اسلام است. اما ملت و نظام ما قدرت بالایی بر ای عبور از مشکلات دارند و این آخرین فراز از نبرد ما با دشمن است و اگر از این مرحله عبور کنیم قله ها را فتح می کنیم.

کد خبر 429967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha