همشهری‌آنلاین: نخستین نشست کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران برگزار شد.

مجمع كلانشهرها

به گزارش سایت شهرنوشت به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، نخستین نشست کمیته گردشگری کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد.

در ابتدا محمد عیدی، معاون اجتماعی شهرداری اصفهان و رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهرهای ایران با تاکید بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک درآمد پایدار و ضروری برای کشور اظهار داشت: دستیابی به این امر مهم نیازمند برگزاری چنین نشست‌هایی در جهت حرکت به سمت یک مسیر واحد است.

او افزود: ایجاد یک شبکه ارتباطی بین کلانشهرهای عضو کمیسیون و فعالیت در عرصه بین‌المللی از رویکردهای اصلی و مهم در حوزه گردشگری است.

کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت:گردشگری در دنیای پیشرفته امروز به عنوان یک صنعت پاک شناخته شده است و امروزه عمده درآمد شهرهای دنیا از گردشگری کسب می‌شود و ما باید از ظرفیت‌های گردشگری کلانشهرهایمان استفاده بهینه داشته باشیم. 

در ادامه محمد ابراهیم عمویی، دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ضمن تبیین جایگاه مجمع شهرداران کلانشهرها و کمیسیون‌های مختلف، گزارشی از روند تشکیل کمیته و اقدام‌های انجام‌شده به حاضرین ارایه کرد.

مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به پیش‌نویس آیین‌نامه ارتقاء گردشگری شهری و همچنین دستورالعمل پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها که در حال تدوین و بازنگری است خواستار ارایه نقطه نظرهای مدیران کلانشهرها در این خصوص شد.

سیف افزود: این آیین‌نامه‌ها در کنار لایحه مدیریت واحد شهری که در حال تصویب است، شهرداری‌ها را به جایگاه شایسته‌ای خواهد رساند،پس ضرورت دارد نقطه نظرهای کلانشهرها به سازمان میراث فرهنگی منعکس شود.

جلسه با تبادل نظر اعضا ادامه یافت و دوتن از اعضا هیات علمی دانشگاه به تشریح نقطه نظرهای خود در زمینه ضرورت پرداخت به موضوع گردشگری پرداختند.

در پایان مقرر شد ضمن ایجاد شبکه‌ای از شهرداری کلانشهرها، نسبت به انتقال تجربه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت خواهرخواندگی این شهرها بهره جست و جلسه‌ها به طور منظم در جهت پیگیری اقدام‌ها انجام شود.

گفتنی است این جلسه با حضور چهارده مدیر کلانشهرهای عضو مجمع برگزار گردید.

کد خبر 429921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha