همشهری آنلاین: رئیس جمهور اتریش از رویکرد و رفتار آمریکا در قبال کشورهای اروپایی انتقاد می کند زیرا به باور وی رفتاری که آمریکا در قبال کشورهای اروپایی دارد شبیه رفتار با مستعمرات است.

اَلِکسانْدِرْ فَنْ دِرْ بِلِنْ

­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛  رئیس جمهور اتریش با انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال اروپا اعلام کرد این کشور به کشورهای اروپایی مانند مستعمره نگاه می کند.

روزنامه دی اشتاندارد در گزارشی اعلام کرد اَلِکسانْدِرْ فَنْ دِرْ بِلِنْ{Alexander Van der Bellen} رئیس جمهور اتریش از رویکرد و رفتار آمریکا در قبال کشورهای اروپایی انتقاد می کند زیرا به باور وی رفتاری که آمریکا در قبال کشورهای اروپایی دارد شبیه رفتار با مستعمرات است. برخی رسانه های ارتباط جمعی می گویند اختلاف نظر کشورهای اروپایی با آمریکا بر سر خط لوله نورد استریم دو و توافقنامه هسته ای ایران باعث شده است تا رئیس جمهوری اتریش چنین واکنشی از خود نشان دهد.

اَلِکسانْدِرْ فَنْ دِرْ بِلِنْ افزود اتحادیه اروپا اقتصاد سوم جهان است و از همین رو باید در عرصه بین المللی اعتماد به نفس داشته باشد.

کار احداث و راه اندازی خط لوله گازی نورد استریم دو را شرکت روسی گازپروم با همکاری با شرکت های اروپایی آنژی، او ام وی، شل، یونیپرو وینترشال برعهده گرفته است. این خط لوله گازی قرار است گاز روسیه را با عبور از دریای بالتیک به آلمان رساند. قرار است این خط لوله گازی تا پایان سال دو هزار و نوزده عملیاتی شود. آمریکا با احداث این خط لوله گازی برای اروپا به شدت مخالف است.

روسیه بارها اعلام کرده است احداث خط لوله گازی نورد استریم دو صرفا یک طرح تجاری و رقابتی است. از طرفی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خاطر نشان کرده است راه اندازی این خط لوله نفتی به معنای قطع انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین به اروپا نیست.

کد خبر 429868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha