همشهری آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بخش زیادی از مدارس به دانشگاه فرهنگیان و پیام‌نور داده شده است، بر ضرورت بازگشت این مدارس به آموزش‌وپرورش تاکید کرد.

فضاي فيزيكي در دانشگاه در مدرسه

به گزارش ایسنا، مهرالله رخشانی‌مهر با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از مدارس به دانشگاه‌ پیام‌نور و دانشگاه فرهنگیان سپرده شده که با توجه به نیازها این فضاهای آموزشی باید به آموزش و پرورش بازگردد.

وی با انتقاد از تغییر کاربردی برخی مدارس در گذشته اضافه کرد: این تغییر کاربردی آن هم در شرایطی که بسیاری از مدارس کشور تخریبی هستند، قابل قبول نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش قابل توجه فضاهای آموزشی کشور در ۴۰ سال گذشته، افزود: عملکرد نظام در حوزه مدرسه‌سازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، میانگین سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز را ۵.۲ متر اعلام و اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی در چهار دهه اخیر چهار برابر شده است.

وی با بیان اینکه در همه سال‌های پس از انقلاب جمعیت دانش‌آموزی در کشور روندی افزایشی داشته است، ادامه داد: با وجود این روند صعودی،  شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی فضاهای آموزشی در سطح کشور بوده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از خیران مدرسه‌ساز،  خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک خیران و دولت از مهمترین عوامل توفیقات به دست آمده در ۴۰ سال اخیر بوده است.

وی از بنیاد برکت به عنوان یکی از موفق‌ترین نهادهای مدرسه‌ساز نام برد و گفت: تا کنون بالغ بر ۱۱۰۰ مدرسه با همکاری بنیاد برکت ساخته شده که رقم چشمگیر و خیره‌کننده‌ای است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای مقاوم‌سازی مدارس کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس و فضاهای آموزشی فرسوده محسوب می‌شوند و این در حالی است که در سال ۸۲ بیش از ۷۰ درصد مدارس کشور فرسوده بودند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در برنامه‌های چهارم و پنجم اعتباری افزون بر چهار میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به بازسازی مدارس فرسوده اختصاص یافت که همین منجر به تحول و انقلاب در این حوزه شد.

کد خبر 429742
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha