همشهری‌آنلاین: معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: پایانه‌های مسافربری به دلیل موقعیت استراتژیک خود، محل تلاقی فرهنگ‌های ایرانی است و می‌بایست از این ظرفیت برای تقویت بنیه‌های فرهنگی و آشنایی اقوام با یکدیگر در یک بستر مناسب استفاده کرد.

شيخ، شهرداري

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران،ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در دیدار با امیرحسین صدیقی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها بر عملکرد حوزه منابع انسانی سازمان نظارت و به بررسی مسائل نیروی انسانی با رویکرد حل مسئله پرداخت.

 ابراهیم شیخ با تاکید بر این‌که امروزه خدمات پایان‌های مسافربری در شهرهای بزرگ تهران مبتنی بر رضایتمندی مردم است، گفت: عمده تغییراتی که تا پیش از این در سطح پایانه‌ها شاهد بودیم، تغییرهایی از جنس نوسازی نوگان و تشکیلاتی‌ترشدن کادر اداری بوده است. این در حالی‌ست که ما باید همانند شهرهای پیشرو، سامانه خرید و فروش بلیط تمام هوشمند و حمل و نقلی مبتنی بر برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون شهردار تهران ضمن تقدیر از عملکرد موثر مدیران سازمان در حوزه چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری افزود: سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها در دوره جدید مدیریت شهری، با اجرای سیاست‌هایی مانند چابک‌سازی موفق به افزایش درآمد پایدار و بهره‌وری سازمانی شد که این امر نشان از مدیریت عملکرد قدرتمند است و ما امید داریم تا در آینده مسافران نیز تغییرات ملموسی را نسبت به ارائه خدمات در گذشته شاهد باشند.

معاون توسعه منابع انسانی با اشاره به مساحت و فضای گسترده پایانه‌های موجود در تهران و مقایسه آنها با سایر کشورها گفت: شهرهای پرتردد دنیا پایانه‌هایی با مساحت کمتر از پایانه‌های ما دارند، اما نوع معماری آنها به‌صورت عمقی و طبقاتی است. اکنون که چنین فضایی در اختیار ماست، بایستی از منظر اقتصادی به آن توجه کرده و در جهت ارتقاء سطح خدمات به مسافرین در قالب واگذاری این فرصت‌ها به بخش‌های خصوصی تدابیری بیاندیشیم.

در ادامه این جلسه امیرحسین صدیقی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها  با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه منابع انسانی و سایر اقدام‌های انجام شده در طول مدت یک‌سال گذشته گفت: طبق آخرین آمار موجود، سال گذشته توانسته‌ایم خدمات مورد نظر را به ۳۳ میلیون مسافر در قالب ۶ پایانه درون شهری به مقصد ۳۸۷ شهر داخلی و ۹ کشور خارجی ارائه دهیم.

صدیقی با اشاره به کاهش استقبال از این نوع سفرهای جاده‌ای افزود: تلاش ما این است که با راه‌اندازی پایانه‌های اقماری و محلی، از حجم مراجعه مسافرین به پایانه‌های اصلی جلوگیری کرده و ضمن افزایش سرعت در خدمات‌رسانی، بهبود کیفیت و تسهیل در تردد را نیز برای عزیزان فراهم آوریم.

او ادامه داد: در این مدت توانستیم ضمن اعمال سیاست جدید در اخذ عوارض پنج درصدی شهرداری از فروش بلیط‌ها، زیر ساخت‌هایی را برای افزایش درآمد پایدار از حمل بار تجاری توسط ناوگان برون شهری فراهم کرده و در حوزه HSE نیز با رفع بیش از ۴۰۰۰ مورد از نواقص احصا شده، به‌عنوان سازمان برتر شهرداری انتخاب شویم.

صدیقی در پایان افزود : اکنون به دنبال هوشمندسازی کامل پایانه‌ها هستیم تا ضمن خروج فروش بلیط از پایانه‌ها و تمام الکترونیکی کردن آنها، با برنامه‌ریزی مدون و دقبق، ارائه خدمات ایمن‌تر و سریع‌تر را برای مسافران به ارمغان آوریم.

کد خبر 429683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha