همشهری آنلاین: مستندهایی از مایکل جکسون و هاروی واینستین در کنار جدیدترین فیلم‌های کایرا نایتلی و جیک جیلنهال در جشنواره امسال فیلم ساندنس به نمایش درمی‌آید.

سينما

به گزارش مهر به نقل از گاردین، مستندهای جنجالی درباره مایکل جکسون و هاروی واینستین از جمله فیلم‌های جریان‌ساز امسال جشنواره فیلم ساندنس خواهد بود.

«ترک کردن نورلند» محصولی از چنل فور و اچ‌بی‌او، فیلمی درباره ۲ فردی است که ادعا کرده بودند توسط خواننده سرشناس در کودکی آزار دیده بودند.

در حالی که بنیاد مایکل جکسون و خانواده وی این فیلم را راهی برای پول درآوردن مدعیان دانسته‌اند و طرفداران وی به نمایش این فیلم اعتراض کرده‌اند، ساندنس اعلام کرده قرار نیست بر مبنای این فیلم تفسیری صورت بگیرد و پیشنهاد کرده که موافق و مخالف صرفا تماشاگر فیلم باشند. ساندنس افزوده است: قصد نداریم برنامه را تغییر دهیم و فیلم در زمان تعیین شده به نمایش درمی‌آید.   ‌

پلیس محلی نیز هشدار داده که اعتراض کنندگان به نمایش فیلم ممکن است هنوز قصد ادامه اعتراض‌ها را داشته باشند.

در این جشنواره که در یوتا برگزار می‌شود اولین نمایش فیلم «لمس نشدنی» نیز روی پرده می‌رود که مستندی درباره سقوط هاروی واینستین تهیه‌کننده مشهور هالیوودی است که به اتهام آزار جنسی زنان متعددی راهی دادگاه شده است. در این فیلم شماری از مدعیان وی برای نخستین بار در برابر دوربین ظاهر شده و صحبت کرده‌اند.

سال پیش یک خط تلفن برای شرکت کنندگان در این جشنواره راه‌اندازی شده بود تا اگر موردی از آزار جنسی در جشنواره مشاهده شد به وسیله آن گزارش شود. امسال نیز جشنواره همین کار را تکرار می‌کند.

در عین حال این جشنواره امسال میزبان شماری از ستارگان درجه یک هالیوودی است و از فیلم‌های جیک جیلنهال تا کایرا نایتلی در این جشنواره حضور خواهد داشت.

اولین اکران فیلم جدید جیک جیلنهال با عنوان «اره برقی مخملی» (Velvet Buzzsaw) که به کارگردانی دن گیلروی سازنده «خزنده شب» ساخته شده، محصولی از نتفلیکس است که در دنیای هنر می‌گذرد و برای نخستین بار در ساندنس دیده می شود.

کایرا نایتلی نیز پس از این که سال پیش با درام ادبی «کولت» توجه مخاطبان را به خود جلب کرد، امسال در نقش کاترین گان و با فیلم جدیدی بازگشته است که برای نخستین بار در ساندنس روی پرده می‌رود. این فیلم با عنوان «اسرار رسمی» یک فیلم در سبک تریلر سیاسی به کارگردانی گوین هود است که مت اسمیت، رالف فاینز و متیو گود دیگر بازیگران آن هستند.

ساندنس همچنین شاهد نمایش «گزارش» خواهد بود که درامی بر مبنای داستان‌های واقعی از تحقیقاتی درباره برنامه سیا پس از ماجرای ۱۱ سپتامبر است. در این فیلم آنت بنینگ در نقش سناتور دایان فاینشتاین بازی می‌کند. آدام درایور دیگر بازیگر این فیلم است.

مستندهایی درباره آلکساندریا کاسیو-کورتز و استیو بونان نیز در این دوره جشنواره به نمایش درمی‌آید.

این جشنواره که کار خود را از سال ۱۹۷۸ توسط رابرت ردفورد شروع کرده، امسال ۴۵ درصد فیلم‌های خود را برمبنای آثار کارگردان‌های زن انتخاب کرده و ۳۶ درصد فیلم‌ها از افراد رنگین پوست هستند.

از دیگر فیلم‌ها این جشنواره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«پسر بومی» درامی به کارگردانی رشید جانسون بر مبنای فیلمنامه سوزان-لوری پارکس با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته ریچارد رایت با بازی اشتون ساندرز، مارگارت کلی، نیک رابینسون و کیکی لین.

«تسلیم» فیلم ترسناکی از ورونیکا فرانتس و سورین فیالا بر مبنای فیلمنامه فرانتس، فیالا و سرجیو کاسی با بازی رایلی کوگ و جیدن لیبرر.

«آخرین مرد سیاه در سانفرانسیسکو» درامی بر مبنای وقایع واقعی درباره مردی سیاه‌پوست که سعی دارد تا خانه مادربزرگش را حفظ کند. این فیلم به کارگردانی جو تالبوت بر مبنای فیلمنامه‌ای از تالبوت و راب ریچرت با بازی جیمی فیلس، جاناتان میجرز و دنی گلاور است.

جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۹ از پنج‌شنبه ۲۴ ژانویه تا یکشنبه ۳ فوریه در پارک سیتی یوتا برگزار می‌شود.

کد خبر 429558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha