همشهری آنلاین: دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد: ۴۰ درصد از بیکاران بالای ۲۰ سال در کشور دانش‌آموخته دانشگاه‌ها هستند.

منصور كبگانيان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه یکصد و چهاردهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست دکتر سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد،  گفت: موضوع سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: بر اساس گزارش مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری،  ۲۲ درصد از جمعیت بالای ۲۰ سال کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.  این در حالی است که ۴۰ درصد از بیکاران بالای ۲۰ سال در کشور دانش‌آموخته دانشگاه‌ها هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، بین آمار ارائه شده در گزارش مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری و گزارش ارائه شده توسط وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی تعارضاتی وجود دارد که بر لزوم رفع این تعارضات تاکید شد.

وی افزود: موضوع دیگری که در گزارش مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری به آن اشاره شد، عدم تناسب بین رشته تحصیلی و زمینه اشتغال دانش‌آموختگان است.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته تناسب بین رشته تحصیلی و زمینه اشتغال بالغ بر ۸۰ درصد است ولی این نسبت در کشورمان حدود ۴۵ درصد است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این زمینه اعضای ستاد راهبری ضمن تاکید بر توجه به مهارت‌آموزی،  بر این موضوع نیز تاکید کردند که باید در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها موضوع میزان اشتغال دانش‌آموختگان آن دانشگاه نیز مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 429408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha