دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماسازو نوناکا که پنجمین سال قرن گذشته به دنیا آمده و مرگ همسر و سه فرزند خود را به چشم دیده بود، بامداد روز یکشنبه در ۱۱۳ سالگی در خواب از دنیا رفت.

ماسازو نوناكا پيرترين مرد دنيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیلد، کهنسال‌ترین مرد جهان ۲۵ ژوییه ۱۹۰۵ دیده به جهان گشود و در یک خانواده بزرگ رشد کرد. پدر و مادرش مدیریت یک مهمانخانه را در جزیره شمالی هوکایدو بر عهده داشتند؛ مسئولیتی که با مرگ آنها به ماسازو رسید و این روزها نوه او آن را اداره می‌کند. بزرگ خاندان نوناکا وقتی شامگاه شنبه در یکی از اتاق‌های مهمانسرا به خواب رفت، دیگر بیدار نشد و بامداد یکشنبه با رکورد پیرترین مرد جهان به آن دنیا سفر کرد.

نوناکا شش برادر و یک خواهر داشت و سال ۱۹۳۱ ازدواج کرد که حاصل آن پنج فرزند بود. همسر و سه فرزند او پیش از خودش از دنیا رفته بودند و ماسازو پس از بازنشستگی از مدیریت مهمانسرای خانوادگی، وقت‌های خالی خود را با تماشای رقابت‌های کشتی سنتی سومو و خوردن شیرینی می‌گذراند. رسانه‌های محلی ژاپن به زندگی پیرترین هموطن خود علاقه خاص داشتند و بارها از او گزارش تهیه کرده بودند.

مسئولان کتاب رکوردهای گینس آوریل سال گذشته و پس از مرگ فرانسیسکو نونیز اولیویرای اسپانیایی در ۱۱۳ سالگی، نام نوناکا را با ۱۱۲ سال و ۲۵۹ روز سن به عنوان پیرترین مرد زنده روی کره زمین ثبت کرده بودند. بر اساس آمار و ارقام گینس، پیرترین فرد روی زمین (زن و مرد) ژان لویی کالمن فرانسوی بود که سال ۱۹۹۷ در سن ۱۲۲ سالگی از دنیا رفت.

میزان امید به زندگی در میان شهروندان ژاپنی یکی از بهترین آمارها در تمام دنیاست و بسیاری از کهنسال‌ترین زنان و مردان جهان در این کشور زندگی می‌کنند. تا چند سال پیش پیرترین مرد زنده دنیا هم یک ژاپنی به نام جیرومون کیمورا بود که در ژوئن ۲۰۱۳ اندکی پس از فوت کردن شمع تولد ۱۱۶ سالگی درگذشت.

کد خبر 429134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha