همشهری‌آنلاین: رهبر حزب اسلامی افغانستان وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور شد؛ اقدامی که چالشی جدید برای رئیس‌ جمهور فعلی افغانستان محسوب می‌شود.

حكمتيار

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،گلبدین حکمتیار که از سوی برخی جناح‌ها به ارتکاب جنایت جنگی متهم است، تصمیم گرفته وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شود.

این اقدام از سوی برخی تحلیلگران به عنوان تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به حزب اسلامی افغانستان محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۶ دولت محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور فعلی افغانستان به حکمتیار مصونیت اعطا کرد اما این چهره افغان به طرح انتقادات خود علیه دولت کابل ادامه داده است.

حکمتیار با اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی افغانستان، متعهد شده که امنیت و صلح را به افغانستان بازگرداند.

او گفته است که دولت فعلی نتوانسته به جنگ با طالبان خاتمه بخشد.

رهبر حزب اسلامی افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل اعلام کرد: وضعیت کشور ما مستلزم وجود دولت مرکزی قدرتمندی است که تحت رهبری رئیس‌جمهوری منتخب و تحت حمایت اکثریت مردم باشد.

افغانستان در حالی در ماه ژوئیه به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رود که فعالیت‌های طالبان چالش‌های امنیتی جدی بر سر راه این کشور قرار داده است.

در همین حال انتخابات پیش‌رو، آزمونی مهم برای مقام‌های برگزارکننده انتخابات محسوب می‌شود که پیش‌تر به دلیل عدم توفیق در برگزاری آزاد و عادلانه انتخابات پارلمانی ماه اکتبر مورد انتقاد قرار گرفتند.

انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴ نیز که اشرف غنی در آن پیروز شد، حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشت.

کد خبر 429003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha