شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی که در اسپانیا به قتل همسرش محکوم شده بود، وکیلش را به قتل رسانده و سپس خودش را کشته است. گفته شده که این مرد با وکیلش رابطه داشته است.

قتل هاي اسپانيا

به گزارش بی بی سی، خوزه خاویر سالوادورکالو ۵۰ ساله پس از این که دریافت پلیس بدنبالش است، از پلی در شهر تروئل به پایین پرید.

این پرونده مردم اسپانیا را شوکه کرده و باعث ایجاد بحث‌هایی درباره قوانین مربوط به خشونت خانگی در این کشور شده است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در واکنش به این قتل‌ها وعده داده که به مقابله با خشونت علیه زنان ادامه می‌دهد.

  • ماجرا چیست؟

خوزه خاویر سالوادور کالو در مه ۲۰۰۳، همسر ۲۹ ساله‌اش پاتریشیا مائورل کونته را در آراگون در شمال شرق اسپانیا به ضرب گلوله کشت.

به گزارش رسانه‌ها، او که در سال ۲۰۱۷ آزاد شده بود، با ربکا سانتامالیا کانسر ۴۷ ساله وارد رابطه شد. خانم سانتامالیا در پرونده قتل همسر آقای سالوادور کالو وکالت او را برعهده داشت.

پلیس جسد این وکیل را در حالی که چاقو خورده بود، ساعاتی پس از آن که همسرش گزارش ناپدید شدنش را داد، در خانه آقای سالوادو کالو در ساراگوسا مرکز منطقه آراگون پیدا کرد.

چند ساعت قبل از پیدا شدن جسد این وکیل، در حوالی نیمه شب، آقای سالودور کالو پس از آن که دریافت پلیس در تعقیب او است، خود را از پلی در شهر تروئل به پایین پرت کرد.

کارمن سانچز، نماینده دولت محلی به خبرنگاران گفته که این وکیل زن قربانی "خشونت جنسیتی" شده است.

  • معضل خشونت جنسیتی در اسپانیا

سال گذشته در اسپانیا، ۴۷ زن به قتل رسیدند که ۴ نفر از آن‌ها در ارتباط با جرایم مرتبط با خشونت جنسیتی در منطقه آراگون بودند.

کشته شدن لورا لیولمو، معلم ۲۶ ساله در اندلس موجی از انزجار را بدنبال داشت. جسد نیمه عریان او پس از پنج روز جستجو در نزدیکی دهکده‌ای پیدا شد.

روزنامه اسپانیایی ال پائیس از اعتراف مردی به قتل این معلم خبر داد. این مرد گفته بود که پس از تجاوز او را به قتل رساند. برناردو مونتویا ۵۰ ساله که به این قتل اعتراف کرد پیشتر به خاطر قتل یک زن در سال ۱۹۹۵ در زندان بود.

کد خبر 428955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha