جوان سارق که در جریان سرقت از یک روزنامه‌فروش بابلی او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

دادگاه

به گزارش همشهری، این جنایت غروب ۳۰شهریور۹۱ در منطقه موزیرج شهرستان بابل رخ داد. آن روز قربان باباپور ملک‌شاه ۳۳ساله، از فروشندگان پرتلاش مطبوعات پس از یک روز کاری سوار بر موتورش راهی خانه‌شان شد اما وقتی به مقابل در خانه رسید، هرچه گشت نتوانست کلیدش را پیدا کند. او با برادرش که در همان ساختمان زندگی می‌کرد تماس گرفت و خواست در را باز کند اما زمانی که وارد پارکینگ شد ۲جوان موتورسوار به قصد سرقت به او حمله کردند.

آنها با چاقو به جان مرد روزنامه‌فروش افتادند و پس از وارد کردن چند ضربه به بدنش، کیف او و گوشی تلفن‌ همراهش را سرقت کرده و سوار بر موتور متواری شدند. وقتی خانواده مرد جوان در جریان حادثه قرار گرفتند، با فریاد از همسایه‌ها کمک خواستند و جوان مجروح به بیمارستان انتقال یافت اما به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه تحقیقات پلیس برای شناسایی قاتلان شروع شد. چندنفر از همسایه‌ها از دور قاتلان موتورسوار را دیده بودند و مشخصات آنها را در اختیار پلیس قرار دادند.

به این ترتیب تصاویر دوربین‌های مداربسته که در مسیر فرار سارقان بود بازبینی شد و سرنخ‌هایی از عاملان جنایت به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان جنایتکار از قبل در کمین طعمه‌شان بوده‌ و او را زیرنظر داشتند. در ادامه مخفیگاه آنها در حاشیه شهر بابل شناسایی شد و آنها که ۲جوان ۲۷ساله و ۲۲ساله بودند، در عملیات ضربتی دستگیر شدند. متهمان در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت مرگبار اعتراف کردند اما جنایت را به گردن هم انداختند و هرکدام از آنها مدعی شد که دیگری قاتل است. در این شرایط بررسی‌های تخصصی ادامه یافت تا اینکه معلوم شد جوان بزرگ‌تر ضارب مرد روزنامه‌فروش بوده است.

به این ترتیب بازسازی صحنه قتل انجام شد و با اعترافات قاتل، پرونده او به دادگاه فرستاده و وی پس از محاکمه، از سوی قضات به قصاص محکوم شد. این حکم در دیوانعالی کشور تأیید شد و با درخواست خانواده مقتول، عامل این جنایت سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد. به‌گفته فضل‌الله وکیلی‌راد، رئیس دادگستری بابل، قرار بود حکم قاتل پس از ۶سال حبس، ۲هفته پیش اجرا شود که با پیگیری‌های مسئولان مرتبط، فرصتی ۲هفته‌ای برای جلب رضایت اولیای دم گرفته شد اما با اصرار آنها به اجرای حکم، قاتل صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد.

کد خبر 428840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha