همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد بیشتر مناطق کشور طی فردا پنجشنبه ۲۷ دی، شاهد بارش برف و باران و کاهش دما خواهد بود.

برف

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این خبر، افزود:شدت بارش‌ها برای امشب در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این استان‌ها نیز بارش برف و لغرندگی جاده ها، مه آلوده بودن و کاهش دید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش‌ها در استان های ساحلی خزر آغاز می‌شود و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان فردا بارندگی خواهند داشت. وی گفت: شدت بارش فردا در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، غرب فارس، شمال بوشهر، غرب استان‌های کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام خواهد بود.

گودرزی افزود: برای دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف، وزش باد و کولاک پیش‌بینی شده و جمعه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب، جنوب شرق بارش‌ها همچنان ادامه دارد.
وی اظهارداشت: شنبه هم شرق سواحل و دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور بارش خواهد داشت و برای روز شنبه بعدازظهر این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

گودرزی گفت: اما پنجشنبه در نیمه جنوبی کشور و جمعه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده، روزهای جمعه و شنبه نیز حدود ۶ تا ۱۰ درجه دما در نیمه شمالی کشور سردتر می‌شود.

  • وضعیت هوای تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز صبح غبار صبحگاهی داشته و بعدازظهر افزایش ابر و اواخر وقت بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد؛ فردا پنجشنبه نیز شاهد بارش باران و برف خواهیم بود و اواخر وقت پنجشنبه هم وزش باد شدید در پایتخت خواهیم داشت.

بیشینه دمای امروز تهران ۱۵ درجه سانتی گراد و کمینه دمای فردا صبح ۲ درجه پیش بینی شده است. کمینه دمای امروز صبح تهران ۴ درجه بود.

گودرزی گفت: بم در کرمان و راسک در سیستان و بلوچستان با ۲۸ درجه بالای صفر و تکاب ۱۲ درجه زیر صفر، زرینه کردستان ۱۱ درجه زیر صفر و هزارکانیان در کردستان ۱۰ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور بودند.

کد خبر 428671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha