همشهری‌آنلاین: دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به ترخیص قطعات ۱۰ رام قطار، گفت: تاکنون ۳۰ درصد از قطعات ترخیص و مجوز ترخیص ۳۰ درصد دیگر نیز اخذ شده و به زودی ترخیص می‌شود، اما ترخیص ۴۰ درصد باقی‌مانده منوط به پرداخت ۷۰ میلیارد تومان عوارض گمرک است.

مترو

علی کرونی در گفت‌وگو با شهرنوشت ضمن اعلان این خبر افزود: قطعات به‌مرور وارد شرکت واگن‌سازی تهران می‌شوند که امیدواریم با همت شرکت واگن‌سازی، ماهانه یک قطار به خطوط تزریق شود.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که با ورود این قطارها دیگر عملاً قطاری وارد خطوط نخواهد شد، گفت: تنها در صورتی که ۶۳۰ دستگاه واگن از سوی وزارت کشور تامین شود می‌توانیم به کاهش سرفاصله حرکت قطارها امیدوار باشیم که قطعاً به این دوره مدیریت شهری نمی‌رسد، چراکه هنوز قرارداد آن عملیاتی نشده و طبق قرارداد، اولین سری واگن‌ها ۲۰ ماه پس از انعقاد قرارداد وارد خواهند شد.

او با اشاره به وجود برخی مشکلات در خصوص عدم عملیاتی شدن قرارداد وزارت کشور، خاطرنشان کرد: احتمالاً این قرارداد پایان سال عملیاتی شود که با احتساب ۲۰ ماه زمان مشخص شده در قرارداد، در خوشبینانه‌ترین حالت اولین سری واگن ها  اواخر سال ۹۹ خواهد رسید.

کرونی درمورد بهره‌برداری از واگن‌های جدید در خطوط مترو توضیح داد: این واگن ها بر اساس نیازسنجی و اولویت خطوط مترو ،تخصیص خواهند یافت که به نظر می رسد؛ ۳ رام قطار برای خط ۷، ۲ رام قطار برای خط ۶ و مابقی هم به خط ۳ تزریق شود.

او تصریح کرد: تامین واگن های مترو باید یکی از اولویت های معاونت حمل و نقل ترافیک باشد، برای تهران واجب‌تر از واگن نداریم چراکه بحران سرفاصله قطارها روز به روز عمیق‌تر می‌شود.

کد خبر 428634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha