همشهری‌آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به توانمندی‌های زنان باید با حمایت از آنها و معرفی توانمندی‌هایشان نگرش جامعه را نسبت به کلیشه‌های جنسیتی اصلاح کنیم.

ناهيد خداكرمي، شوراي شهر

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، ناهید خداکرمی در اولین نشست انتقال تجارب موفق  حوزه زنان در مدیریت شهری که عصر یک‌شنبه 23 دی با حضور مشاورین امور بانوان شهرداری‌های کلانشهرها برگزار شد با اشاره به ورود ۶۰ درصدی بانوان به دانشگاه‌ها گفت: زنان پتانسیل‌های ارزشمندی هستند و ما به عنوان مدیران و نمایندگان آنها در نهادها و دستگاه‌های اجرایی  وظیفه داریم در حمایت  از این پتانسیل‌ها تلاش کنیم.

خداکرمی در ادامه با اشاره به حقوق فردی و انسانی زنان در محیط کار  گفت: عواملی مانند چندگانگی وظایف و نقشهای زنان، جدا سازی زنان و مردان در محیط کار، عدم خود باوری زنان، عوامل تبلیغاتی در زمینه نقش غیر اقتصادی زنان، تلقی مادری و همسرداری به عنوان وظیفه اصلی زنان، تبعیض جنسیتی در استخدام، مشارکت در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، فشارهای خانوادگی، ناهماهنگی انتظارات نقشی و... بخشی از مشکلات  جنسیتی زنان در محیط کار است.

او افزود: زنان در اجرای دستورات و رعایت ضوابط اداری دارای دقت بیشتری از مردان در محیط کار هستند و در برخی از موارد، عدم رعایت دستمزد زنان در محیط کار با وجود تحصیلات و جایگاه برابر با مردان، رفتاری غیرعادلانه است و این مسائل نیازمند اصلاح است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به راهکارهای موثر در حمایت از حقوق زنان در محیط کار اشاره کرد و گفت:حمایت از قربانیان خشونت علیه زنان اسباب و لوازمی را می طلبد. در این زمینه دولت و تشکل‌های غیردولتی می‌توانند تأثیر بسزایی داشته باشند؛ ایجاد واحدهای مددکاری و ارشاد در دادگاههای خانواده به صورت کارآمد، ایجاد سیستم جامع تأمین اجتماعی برای زنان، تقویت و توسعه مراکز مداخله در بحران‌های اجتماعی، ایجاد تسهیلات برای آموزش مهارت و حرفه‌آموزی به زنان آسیب‌دیده از خشونت، ایجاد خطوط تلفن بحران و آگاهی رسانی در رسانه‌های جمعی، ایجاد و گسترش مراکز مشاوره و انجمن‌هایی برای حمایت از زنان آزاردیده در محل کار از جمله راهکارهای  موثر در حمایت از حقوق زنان در محیط کار است.

خداکرمی در پایان اظهار داشت: بررسی و بازنگری قوانین و مقررات مدنی و کیفری، تدوین قوانین جدید برای پیشگیری و رفع خشونت نسبت به زنان، تشدید مجازات مردانی که علیه زنان به اعمال خشونت می‌پردازند و تشکیل دادگاه‌های خاص خشونت علیه زنان از جمله راهکارهای حقوقی برای رفع  این معضل است.

کد خبر 428431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha