مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش و تربیت بدنی آتش‌نشانی تهران از افتتاح مرکز بین‌المللی آموزش ایمنی و آتش نشانی در آینده نزدیک و تبدیل تهران به قطب علوم آتش‌نشانی در خاورمیانه خبر داد.

پرویز یاراحمدی گفت: به همین منظور پنج نفر از میان بیش از یکصد نفر داوطلب نیروهای آتش‌نشانی تهران پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی و زبان انگلیسی و کسب امتیاز مناسب انتخاب و به مرکز آموزش بین‌الملل علوم تخصصی ایمنی و آتش‌نشانی واقع در جنوب کشور انگلستان اعزام می‌شوند.

وی گفت: با توجه به توسعه علوم ایمنی و آتش نشانی در سطح جهان ضرورت دارد که آتش نشانان کشور ما هم با آخرین استانداردهای جهانی این رشته آشنا شوند. از آنجایی که تهران در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از قطب‌ای علوم آتش‌نشانی در خاورمیانه به ویژه درمیان کشورهای اسلامی در خواهد آمد بنابراین برای دست‌یابی به جدیدترین متدهای آموزشی این رشته و نیز تجهیزات آن، اعزام آتش نشانان برای فراگیری دانش روز دنیا و انتقال آن به همکاران جوان به عنوان یکی از اولویت های سازمان آتش نشانی تهران محسوب می‌شود.

 بر این اساس این پنج نفر در نخستین مرحله یک دوره آموزشی هشت هفته‌ای را در این کالج خواهند گذراند که در صورت تمدید قرارداد با این مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی این افراد پس از موفقیت در این دوره، دوره دوم هشت هفته‌ای خود را به منظور تکمیل مراحل تخصصی ادامه خواهند داد.

این 5 نفر  با هدف کسب تکنولوژی و نظام آموزشی نوین آتش‌نشانی به آنجا اعزام شده‌اند و پس از طی دوره‌های خود به عنوان مربی آموزشی برای دوره‌های تخصصی این رشته در داخل کشور فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 42839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز