همشهری آنلاین: فیلم سینمایی T-۳۴ با موضوع جنگ جهانی دوم در چهار روز اول اکران در روسیه ۱۰.۶ میلیون دلار فروخت و رکورد بهترین افتتاحیه تاریخ سینمای این کشور را شکست.

فيلم جنگي تي-34 سينماي روسيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، فروش حدود ۱۱ میلیون دلار «تی-۳۴» (یکی از تانک‌های پیشرفته ارتش شوروی که از ۱۹۴۰ در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت) کمک کرد درآمد گیشه سینمای روسیه در هشت روز اول سال ۲۰۱۹ نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یابد. این فیلم را الکسی سیدوروف کارگردانی کرده و حق پخش آن به ۳۰ کشور فروخته شده است.

رکورد بهترین افتتاحیه سینمای روسیه مربوط به سال ۲۰۱۴ و فیلم فانتزی «وای» به کارگردانی اولگ استپچنکو بود که در چهار روز اول ۹ میلیون دلار فروخت. «تی-۳۴» از ۲۷ دسامبر در ۵۱ سالن آیمکس روی پرده رفت و تعداد سینماهای نمایش‌دهنده آن تا نخستین روز سال نو در روسیه به ۲۳۰۰ افزایش یافت. فروش این فیلم جنگی تا هشتم ژانویه ۲۰۱۹ در آستانه رسیدن به ۲۰ میلیون دلار (۱.۳ میلیون روبل) بود.

اکران یک فیلم جنگی در تعطیلی‌های سال نو یک اقدام پرخطر از سوی پخش‌کنندگان روسی به نظر می‌رسید. از آنجا که معمولا مردم روسیه عادت دارند در روزهای ابتدایی ژانویه برای دیدن فیلم‌های کمدی به سینما بروند، «تی-۳۴» می‌توانست یک شکست تجاری باشد اما تبلیغ دهان به دهان تماشاگران در روزهای ابتدایی و داستان دلگرم‌کننده فیلم باعث شد فروش آن رکورد گیشه ۲۰۱۹ را بزند.

با وجود اکران دو کمدی پلیسی و خانوادگی از سینمای روسیه و چند فیلم پرامید هالیوودی از جمله «گرینچ»، «آکوامن» و «بازگشت مری پاپینز»، انتظار می‌رود «تی-۳۴» همچنان عنوان پرفروش‌ترین را در اختیار داشته باشد. مساله اصلی اینجاست که فیلم تا چه زمانی روی پرده دوام می‌آورد و آیا می‌تواند رکورد ۴۳ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته سینمای روسیه را بشکند یا نه؛ درام بسکتبالی «سه ثانیه» درباره قهرمانی شوروی در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ.

کد خبر 428186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha