جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: کلیسای وست‌مینستر (Westminster Abbey) کلیسایی تاریخی با پیشینه ۱۰۰۰ ساله با بناهایی در سبک معماری گوتیک واقع در مرکز شهر لندن می‌باشد. برج های دوقلوی این کلیسا ۶۹ متر ارتفاع و مساحت پوشش برخوردار صحن کلیسا ۳۰۰۰ متر مربع است.

كليساي وست مينستر

دستنوشته‌های تاریخی سنگ بنای این کلیسا را در تاریخ ۶۱۶ میلادی برآورد کرده‌اند. با اینهمه نوع معماری مشخصه این کلیسا که متعلق به سبک گوتیک و انگاره‌های مرتبط به این سبک است جای هیچ شک  تاریخی در باره سند و سال بنیانگذاری این بنای عالی باقی نمی‌گذارد. در طول قرنهای متمادی اگرچه اصل و بدنه کلیسای وست مینستر هیچگونه تغییری نکرده است اما بدان ملحقاتی افزوده گردیده که سبب با شکوهتر شدن این بنا گردیده است. مهمترین محلقات این بنا؛ اضافه شدن دو برج زیبای غربی به ارتفاع تقریبی ۷۰ متر در بین سالهای ۱۷۲۲ تا ۱۷۴۵ است.  

در اواخر قرن نوزدهم با ایجاد یکسری بازسازی کلیسای وست مینستر تقریبا به صورت کنونی درآمده است. در نظر داشته باشید کلیسای وست مینستر اگرچه از معروفترین بناهای مذهبی دنیا و از اصیل‌ترین سازههای معماری تاریخ به شمار میآید اما در حقیقت فقط یک کلیسا نیست و مراسمهای دربار ملکه انگلستان و همچنین تشریفات خاص اداری در آن صورت میگیرد ضمن اینکه مدفن بسیاری از مشاهیر نیز میباشد .ضمن اینکه به لحاظ قرابت نام نباید این کلیسا را با کلیسای جامع وست مینستر(Westminster Cathedral) یکی دانست.  

کلیسای وست‌مینستر Westminster Abbey
صحن اصلی و تاریخی کلیسای وست‌مینستر  Westminster Abbey
برج های دوقلوی دیوار غربی کلیسای وست مینستر

کد خبر 428101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha