پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار پنجشنبه شب در سینما فلسطین تهران با تجلیل از برگزیدگان در بخش های مختلف مستند و داستانی پایان یافت.

برگزیدگان جشنواره فیلم عمار معرفی شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مراسم پایانی جشنواره مردمی فیلم عمار برگزیدگان بخش‌های داستانی و مستند در موضوع های'جنگ نرم و جبهه فرهنگی'، 'بیداری اسلامی و اربعین'، 'ملت قهرمان'، 'جنگ اقتصادی'، 'مدافعان حرم' و 'نقد درون گفتمانی و تاریخ سیاسی' معرفی شدند.
برگزیدگان با رای هیات داوران به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند.

  • 'شورش علیه سازندگی' منتخب مستند تاریخ سیاسی و فتنه ۸۸

فانوس این بخش از سوی هیات داوران به دلیل پرداخت مناسب و نقادانه به سیاست های تعدیل اقتصادی به 'شورش علیه سازندگی' به کارگردانی مصطفی شوقی تعلق گرفت.
همچنین هیات داوران به دلیل اجرای موثر و گیرایی اثر، لوح ویژه جشنواره را به ناصر طهماسب در 'مجتهد لاری' و 'هاشمی زنده است' تقدیم کرد.
هیات داوران این بخش همچنین به دلیل ارائه روایت نو و متفاوت از خیانت ۸۸، لوح تقدیر جشنواره را به 'آینه های شکسته' به کارگردانی عبدالعلی مکرمی و 'راه طی شده' اثری از علی ملاقلی پور اهدا کرد.

  • 'روزی روزگاری ترامپ' برنده فانوس مستند جنگ نرم و جبهه فرهنگی

هیات داوران به دلیل ارائه روایتی موفق و اتکا به پژوهشی قدرتمند فانوس این بخش را به 'روزی روزگاری ترامپ' به تهیه کننده این اثر محسن مقصودی اهدا کرد.
مقصودی این فانوس را به ابوالقاسم طالبی سازنده 'قلاده های طلا' به عنوان طلایه دار مبارزه با نفوذ تقدیم کرد.
هیات داوران این بخش همچنین به دلیل روشنگری و تناسب اثر با وقایع روز مستند 'تهران دمشق' به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا را شایسته اهدای جایزه مردمی قالیچه دستباف از روستای 'تورقوزآباد' اعلام کرد.

  • بخش جبهه فرهنگی بدون فانوس

در بخش فرهنگی هیات داوران اثری را شایسته فانوس جشنواره ندانست.
اما لوح افتخار این بخش از جشنواره به 'عطر سیب' اثر داوود جلیلی و 'متولد آذر' اثر سید رضا حسینی تعلق گرفت.

  • 'دریابست' برگزیده فانوس بخش نقد درون گفتمانی و تاریخ سیاسی

هیات داوران فانوس این بخش را به دلیل جسارت سازندگان و نمایش بکارگیری طرفیت های جمهوری اسلامی در مقابله با فساد به 'دریابست' به کارگردانی محمود شهبازی تقدیم کرد.
این فانوس توسط شهبازی به خانواده شهید تختی نژاد اهداشد، همچنین جایزه مردمی دوربین شهید قوچانی به این سازنده 'دریابست' تقدیم شد.
همچنین هیات داوران لوح افتخار این بخش را به دلیل قوت پژوهش و کوشش برای بصیرت افزایی به 'خوره' اثر محمدرضا امامقلی و به دلیل جسارت و پرداختن به یک موضوع راهبردی به 'فروشنده ۲' اثر علیرضا بوالی اهدا کرد.

  • 'فرزند امام' برگزیده فانوس مستند بیداری اسلامی و جهانی

هیات داوران این بخش به دلیل روایت تاریخی پربار، روان و متقن، فانوس این بخش را 'فرزند امام' به کارگردانی سید محتشم علی نقوی اهدا کرد.
همچنین هیات داوران به دلیل موفقیت در پرداخت سوژه لوح افتخار این جشنواره را به 'عماد' اثر ایمان گودرزی تقدیم کرد.

  • 'نجات' برنده فانوس مستند مدافعان حرم

هیات داوران فانوس این بخش را به دلیل ثبت صحنه های ناب و خلق داستانی پرکشش به 'نجات' اثر امیرحسین نوروزی اهدا کرد.
لوح افتخار این بخش جشنواره از سوی هیات داوران به دلیل سوژه جذاب و پرداخت مناسب به 'کرار' اثر محسن عقیلی و 'عابدان کهنز' اثر مجید رستگار اهدا شد.
'عابدان کهنز' همچنین فانوس پراستقبال ترین اثر نهمین جشنواره عمار از سوی مردم، را دریافت کرد.

  • 'به نام پدر' برگزیده فانوس مستند جنگ اقتصادی

هیات داوران این بخش فانوس جشنواره را به 'به نام پدر' به محمدتقی رحمتی به دلیل امیدآفرینی و موفقیت در نمایش دراماتیک استقامت تقدیم کرد.
همچنین هیات داوران این بخش لوح افتخار جشنواره را به دلیل امیدآفرینی و کیفیت فنی به 'خاویار قم' اثر محمدجواد رحیمی و به دلیل توجه به موضوع راهبردی و بهره گیری از پژوهشی درخور به 'جوجه های انگلیسی' اثر محند هادی اینانلو اهدا کرد.

  • 'بانو' برنده فانوس بخش مستند ملت قهرمان

هیات داوران این بخش از جشنواره به دلیل پرداختن به آسیب های اجتماعی و روایتی حماسی و شیرین فانوس این بخش را به 'بانو' اثر محمد حبیبی منصور اهدا کرد.
همچنین هیات داوران این بخش لوح افتخار جشنواره را به دلیل امیدآفرینی و ارائه روایتی بومی به 'جلیل خلیل' اثر روح الله اکبری تقدیم کرد.

  • جایزه نماد اقتصاد مقاومتی به مادر دو شهید

همچنین جایزه نماد اقتصادی مقاومتی این جشنواره همچنین از سوی خانواده شهدای هسته ای به حاجیه خانم عصمت احمدیان مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی به دست پدر شهید مصطفی احمدی روشن تقدیم شد.
عصمت احمدیان مادر دو شهید و یک جانباز دفاع مقدس است که سالها با یک وانت به جبهه‌های جنگ رفت و در طول هشت سال دفاع مقدس در اهواز رزمندان را پشتیبانی نی کرد و امروز هم به مدافعان حرم خدمت می کند.
همچنین در آیین اختتامیه جشنواره عمار از سیروس مقدم کارگردان سریال 'پایتخت' تجلیل شد.

کد خبر 428064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha